שר התחבורה כץ נגד נהגי אגד תעבורה: "אצלי, מי ששובת רק מפסיד"

"הקלות על ההדק בהכרזה על שביתות היא בלתי נסבלת", הבהיר כץ במליאת הכנסת במענה לשאילתת ח"כ מנחם אליעזר מוזס • ח"כ אורי מקלב תהה "מדוע משרד התחבורה הותיר עשרות אלפי נוסעים כבני ערובה בידי הנהגים ולא מצא פתרון כפי שנעשה כאשר הרכבת שבתה" • שר התחבורה סיפר כי הנחה את משרדו לתת עדיפות במכרזים לחברות המצעיות שכר גבוה לנהגים, כדי למנוע מקרי שביתה בעתיד

"אני רואה את השביתה בחומרה, אני בעד להגן על זכויות עובדים אבל חושב שבסוגיה הזו היה להם קו מאוד מיליטנטי", אמר היום שר התחבורה ישראל כץ במליאת הכנסת, במענה לשאילתה שהגישו הח"כים מנחם אליעזר מוזס ואורי מקלב בנושא שביתת נהגי אגד תחבורה.

כץ הבהיר כי "זו גישה לא נכונה שעלולה לגרום להפרת האיזון ולכך שהכנסת והממשלה יצטרכו לחוקק ולהתקין תקנות בנושא ואני מקווה שלא נזדקק לזה. הקלות על ההדק בהכרזה על שביתות היא בלתי נסבלת". לדבריו, "אצלי, מי ששובת זה רק מוריד לו".

עם זאת, הסביר כץ כי יכולת ההתערבות שלו במשבר בחברה מוגבלת מאוד: "יש הבדל בין חברה ממשלתית כמו נמלים והרכבת שבהם האחריות יותר ישירה מכיוון שהן כפופות לכללים יותר מחייבים, לבין אגד תעבורה שהיא חברה פרטית". למרות זאת, "לי כשר יש אחריות ישירה, בכל פעם שיש שביתה אני בעד לנהל הידברות".

קרא עוד:
[postim]

שר התחבורה הוסיף וסיפר כי הנחה את משרד התחבורה שבבואו לפרסם מכרזים חדשים ייקח את שכר הנהג כמרכיב במכרז. "מי שמשלם שכר יותר גבוה מגדיל את סיכוייו לזכות במכרז. הנחיתי לכוון בשכר הנהגים ל-39 שח לשעה, אולם זה לא חל על נהגים שכבר עובדים".

"החברה צריכה להתחייב לרף מינימום של שכר שאנחנו קובעים ותנאים נאותים לנהגים וזה שיקול משמעותי מהמכרז. אם החברה רוצה להציע הצעה זולה יותר, עליה להתייעל באמצעים אחרים ולא על חשבון הנהגים", הבהיר שר התחבורה. לדבריו, "למרות תנאי השכר שנקבעו במכרז, בשנים האחרונות חלה שחיקה מסוימת בתנאי השכר ולכן נקבע גם תנאי שכר מינימלים במכרזים לעובדי קבלן בחברות התחבורה הציבורית".

"מה שעשו נהגי אגד תעבורה רק גורם לי להיות בעמדה הפוכה", הבהיר השר כץ. "אין לנו עניין לעזור למי שפוגע בנוסעים ושובר את הכלים".

ח"כ אורי מקלב שהשתתף בשאילתה הדחופה בעניין השביתה בחברת 'אגד תעבורה' ותהה מדוע משרד התחבורה אדיש לסבלם של עשרות אלפי נוסעים הנמצאים כבני ערובה בידי נהגי האוטובוסים, בהם גם תושבי העיר אלעד שנותרו כמעט בלי מענה תחבורתי, בעוד שכאשר הרכבת שבתה פעל משרד התחבורה לארגון מערך הסעים אלטרנטיבי כדי שהנוסעים ייפגעו במינימום. "מהם הקריטריונים למעורבות של משרד התחבורה. מתי נוסעים יכולים לקבל מענה ומתי נוסעים נותרים בני ערובה בידי הנהגים", שאל.

על העובדה שמשרד התחבורה פעל לארגון תחבורה אלטרנטיבית בעיתות שביתה ברכבת, השיב השר כי "הרכבת היא חברה באחריות ממשלתית ישירה, ולכן המשרד פעל בנושא זה. במקרה של 'אגד תעבורה' מדובר בחברה פרטית שמחויבת לכללים עסקיים ברורים".

הצעת חוק חדשה של ח"כ אייכלר למניעת 'שביתות פראיות' בשירותים חיוניים

סכסוך העבודה באגד תעבורה נמשך כבר כחצי שנה, במהלכה השביתו הנהגים את קווי האוטובוסים של החברה מספר פעמים, כאשר השבוע הגדילו לעשות והשביתו את כל הקווים למשך יומיים תמימים.

בתחילת השבוע הגיש ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה הצעת חוק למניעת מה שהוא מכנה 'שביתות פראיות' בישרותים חיוניים, כולל בתחבורה הציבורית.

ח"כ אייכלר נימק את ההצעה ואמר כי "הציבור החרדי תלוי בתחבורה ציבורית יותר מכל ציבור אחר, ולא נסכים שיהיה קרבן הסכסוך הכספי בין הנהגים להנהלה".

(צילום: מרים אלסטר – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו