סערת 'דוקו 2': במצלמות האבטחה נמצא תיעוד הסוכנים ששתלו את הווירוס

התביעה הכללית בשווייץ פתחה בחקירה רשמית של הפרשה כבר לפני למעלה מחודש, והרשויות באוסטריה הודיעו אף הן על פתיחה בחקירה • 'קספרסקי': "האנשים מאחורי הווירוס הם מהמוכשרים והעוצמתיים ביותר מבין הקבוצות המנהלות מתקפות סייבר"

'פרשת דוקו 2' הולכת והופכת ל'פרשת אל-מבחוח 2': סוכני המודיעין שפעלו בבתי המלון בשווייץ ושתלו בהם את וירוס המחשבים שריגל אחר חברי המשלחת האיראנית לשיחות הגרעין, נראים במצלמות האבטחה של אחד המלונות, כשהם לבושים במדי טניס ונושאים תיקי ספורט וציוד מותאם, כך מדווחים כלי תקשורת באירופה.

התביעה הכללית בשווייץ הודיעה היום כי פתחה בחקירה רשמית של נסיבות מקרי הריגול שנחשפו אתמול על ידי חברת אבטחת המידע 'קספרסקי'. על פי ההודעה, החקירה החלה כבר לפני כחודש, ובמהלכה הוחרמו מחשבים מבתי המלון ונערכה בדיקה מדוקדקת של מצלמות האבטחה. היום אחר הצהריים פשטה משטרת ז'נבה על בית בעיר, במסגרת החקירה.

גם אוסטריה, אשר בשטחה נערכו חלק משיחות הגרעין, הודיעה כי תבדוק אם אירעו בשטחה מקרים דומים.

על פי 'וול סטריט ג'ורנל', נציגי שיחות הגרעין התארחו בשישה בתי מלון בשלוש מדינות במרכז אירופה: בו-ריבאז' פאלאס (לוזאן, שווייץ), אינטרקונטיננטל (ז'נבה, שווייץ), פאלה קובורג (וינה, אוסטריה), מלון הנשיא וודרו וילסון (ז'נבה, שווייץ), מלון באיירישר-הוף (מינכן, גרמניה) ורויאל פלאזה מונטרה (מונטרה, שווייץ).

קרא עוד:
[postim]

כפי שכבר פורסם, הווירוס לא התמקד רק במלונות בהם התארחו האיראנים, אלא פגע במיליוני מחשבים בחרבי העולם, בהם במחשבי מטה החברה במוסקבה. בנוסף, היו גם קורבנות במדינות מערביות אחרות, במדינות במזרח התיכון וגם באסיה.

קוסטין ראיו, מנהל צוות המחקר והניתוח הבינלאומי של מעבדת קספרסקי, תיאר את התחכום הרב של שותלי הווירוס: "הפילוסופיה ודרך החשיבה של קבוצת 'דוקו 2.0' הן דור אחד קדימה מכל מה שנראה עד כה בעולם הריגול המקוון, אמר ראיו. "האנשים מאחורי הווירוס הם מהמוכשרים והעוצמתיים ביותר מבין הקבוצות המנהלות מתקפות סייבר, והם עשו כל דבר אפשרי כדי להישאר מתחת למכ"מ.

עד כה לא נשמעה התייחסות לפרשה מפי בכירי המערכת המדינית בירושלים, למעט מסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי שטענה הבוקר כי "אין בסיס לכל הדיווחים על המעורבות של ישראל", אולם סביר יותר להניח שלחוטובלי, בתפקידה הזוטר יחסית, אין כל מידע לגבי מבצעיהם החשאיים ביותר של גורמי הביון בישראל ובפרט בתחום כה רגיש.

(בתמונה הראשית: מלון 'בו ריבאז' פאלאס' בלוזאן, שווייץ, בו נערכו חלק משיחות הגרעין ובו התגלה הווירוס. צילום: ויקיפדיה)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו