הזוי: יחידות הסייבר של צה"ל השתתפו בתחרות לוחמה ב… חייזרים

התחרות עצמה היא תחרות אמתית של לוחמת סייבר ברמה גבוהה, אולם הרצינות התהומית בה מתייחסים בצה"ל ל'אויב' הדמיוני - החוצנים, משעשעת במיוחד • בצה"ל מסבירים כי "ליכולות אליהן נדרשו החיילים, כמו חשיבה יצירתית, חדות או עבודת צוות, הם נדרשים גם ביום יום"

כשיש הסכמי שלום עם מצרים וירדן, חיזבאללה מורתע, לבנון לא קיימת וסוריה מפורקת לפירורים, לשם מה יש עדיין צורך בצה"ל? ללוחמה בחייזרים, כמובן.

20 קבוצות סייבר מהארץ והעולם, בהן יחידות ההגנה בסייבר של צה"ל, השתתפו בשבוע שעבר בתחרות IDefence, שהעמידה במבחן את יכולות ההגנה והתקיפה של המשתתפים. הצוותים התמודדו עם תרחיש של מתקפת חייזרים על כדור הארץ, בו עליהם לתקוף את יכולות התקשורת, ההגנה וההתקפה בסייבר של החייזרים, כך מתגאים בצה"ל.

בצה"ל מתארים ברצינות תהומית כי "אם בשגרת היום-יום עוסקים חיילי מערך ההגנה בסייבר בניטור, מעקב ונטרול איומים רשתיים על מערכות צה"ל – במסגרת התחרות צוותי ההגנה הפכו לתוקפים מיומנים, שמטרתם היא לנטרל אויב שבא לכלות את כדור הארץ"… לא פחות.

קרא עוד:
[postim]

למרות הבחירה ב'חייזרים' כאויב הדמיוני, אשר מורידה את כל העסק לרמה של גיחוך והזיה, התחרות עצמה היא רצינית וחשובה. קצין הקשר הראשי, תא"ל אייל זלינגר, מסביר כי "ממד הסייבר מתעצם מיום ליום, ויחד אתו מתעצמת התלות של צה"ל בשימוש ברשתות. יחד עם הממד גדלים גם האיומים – ועמם תגדל מקצועיות צה"ל בתחום ההגנה בסייבר. בדיוק בשביל מיומנות זו אנו מקיימים תחרויות כאלה".

סמל ז', חייל באגף התקשוב שלקח חלק בתחרות, אומר כי "הקושי המשמעותי ביותר בתרחיש הזה היה לשנות את צורת המחשבה. לכל אורך העבודה אני מגן ופתאום אני צריך להיכנס לראש של תוקף", הסביר. "מדובר במהפך של 180 מעלות ממה שאנחנו רגילים לעשות, אבל ברור לנו שזה קריטי – אם לא נדע כיצד התוקף חושב, לא נוכל להקדים את הפעולות שלו בזמן אמת. בעולם הסייבר חשוב למנוע אירועים לפני שהם מתחילים", הבהיר.

"היכולות אליהן נדרשו החיילים, כמו חשיבה יצירתית, חדות או עבודת צוות, הן יכולות אליהן הם נדרשים גם ביום יום", אומר ראש מחלקת הגנה באגף התקשוב, אל"ם נ'. "כיום כל תרגיל בצה"ל משלב ממד סייבר, אך החשיבות של תרגול סייבר לבדו נותרה קריטית כשהייתה", סיכם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו