האם יזכו יהודי ברוקלין להחזר מס על 'הוצאות בניו לתלמוד תורה'?

עסקני הקהילות בניו יורק נפגשו עם הנשיא אדמס במטרה לפעול לקידום החוק בעניין בבית המחוקקים של מדינת ניו יורק • יוזמי החוק טוענים כי עלותו מימון הילמודים במערכת החינוך הממלכתית הינה כעשרת אלפים מדולרים, והורי התלמידים החרדים זכאים להחזר מס עבור הוצאות שכר לימוד בגובה 500$ לכל הפחות • צילום: JDN

עסקני הקהילות בניו יורק נפגשו עם הנשיא אדמס (11)

זה מספר שנים שהעסקנים בניו יורק פועלים המשנה מרץ לקדם את חוק זיכוי מס לחינוך, על פיו תחזיר מדינת ניו יורק 500$ בכל שנה להורים שילדיהם מתחנכים בבתי ספר פרטיים כשעלות שכר הלימוד נופלת כולה על כתפיהם.

כיום, ילד בבית ספר הממלכתי בארה"ב עולה למשלם המיסים במדינת ניו יורק כעשרת אלפים דולרים בכל שנה. ההורים ששולחים את ילדיהם לבתי ספר פרטיים ובכללם הציבור החרדי הגדול בניו יורק המחנך את בניו בת"תים הפרטיים, אינם נהנים כלל מתקצוב ממשלתי למוסדות הלימודים וטוענים כי על המדינה להשתתף בנטל לכל הפחות בצורת החזרי המס בגובה 500 דולרים בשנה תמורת ההוצאות הגבוהות למימון הלימודים.

ארגוני המורים המקומיים מתנגדים לחוק, שכן הם רוצים לשמר את כלל התקציב רק עבור בתי ספר הממלכתיים. בשנים האחרונות נעשו מספר ניסיונות להעביר את החוק אך בעוד בסנט בו קיים רוב רפובליקני שמרני השולח את ילדיו לבתי ספר פרטיים, ישנו סיכוי לאישור החוק, הרי שבבית המחוקקים המוחזק בידי הרוב הדמוקרטי המתנגד לחוק‬, נדרש מאמץ משותף כדי להספיק להעביר את החוק עד סוף השבוע בטרם יצאו חברי בית המחוקקים לפגרת הקיץ‬.

כחלק מהמאמץ החרדי בנושא, נפגשו גדולי העסקנים עם נשיא מחוז ברוקלין מר אריק אדמס, הנחשב לבעל השפעה גדולה על הדמוקרטים בבית המחוקקים, בניסיון לשכנעו בחשיבות התמיכה בחוק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו