יעלון מגיב לדו"ח האו"ם: "ניסיון מתועב להשוות בין ישראל לחמאס" • צפו

"מדהים הדבר שסביבנו נטבחים עשרות אלפי אזרחים בידי מדינות וארגונים, ואיש במועצה לזכויות האדם אינו עוסק בכך. לא מפתיע שהגוף הצבוע הזה מתעלם מהפרה שיטתית של זכויות אדם במדינות סביבנו, אך בוחר לתקוף ולבקר דווקא את מדינת ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון"

"מדינת ישראל יצאה בקיץ שעבר למבצע צבאי צודק מאין כמותו. אזרחי ישראל, ותושבי הדרום בפרט, ספגו מטחי טילים ורקטות, אשר שוגרו מתוך ריכוזי אוכלוסייה אל עבר אזרחינו", אומר היום מי שניהל את מבצע 'צוק איתן', שר הביטחון משה יעלון.

"לכן הדו"ח שיצא היום על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם – גוף מוטה וצבוע לכשעצמו – הוא מעוות ומטרתו אחת: להשחיר את פניה של מדינת ישראל ולהוסיף שמן למדורת הדה-לגיטימציה כלפיה", מבהיר יעלון.

קרא עוד:
[postim]

שר הביטחון אומר עוד כי מדינת ישראל פעלה על פי חוקי הדין הבינלאומי במבצע 'צוק איתן', ועשתה ככל יכולתה כדי להימנע מפגיעה באזרחים, ואילו "חמאס וארגוני הטרור הם אלו שבחרו להציב אמצעי לחימה ומשגרי טילים בלב אוכלוסייה אזרחית, במסגדים, בבתי חולים, במוסדות חינוך ועוד, ובמקרים לא מעטים נמנעו חיילי צה"ל מלפעול נגד מצבורי נשק אלו מחשש לפגיעה בבלתי מעורבים".

לדבריו, דו"ח הוועדה הוא גם פגיעה חמורה במדינות העולם המערבי – שישראל היא חלק מהן – אשר נאלצות להילחם מול ארגוני טרור חסרי מעצורים ומוצאות עצמן, לא אחת, במצבים בלתי אפשריים בהם מנצלים אותם טרוריסטים את רגישותנו לפגיעה בחיי אדם.

"חמאס וארגוני הטרור האחרים ברצועת עזה הם אלו שביצעו פשעי מלחמה, הם אלו אשר אינם מקיימים את הדין הבינלאומי והם אלו שמאתגרים את הסדר העולמי", אומר יעלון ודוחה את הביקורת החריפה שהביעו מחברי הדו"ח על ישראל.

"לא נסבול את הניסיון להשחיר את חיילי ומפקדי צה"ל"

שר הביטחון מפנה זרקור למניעיה האנטישמיים של 'מועצת האו"ם לזכויות האדם', אשר בשמה פעלה הוועדה: "מדהים הדבר שסביבנו נטבחים עשרות אלפי אזרחים בידי מדינות וארגונים, ואיש במועצה לזכויות האדם אינו עוסק בכך. לא מפתיע שהגוף הצבוע הזה מתעלם מהפרה שיטתית של זכויות אדם במדינות סביבנו, אך בוחר לתקוף ולבקר דווקא את מדינת ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

יעלון מוסיף כי הניסיון להשוות בין ישראל לחמאס, או להציג את ישראל כמי שמבצעת פשעי מלחמה, הוא "מתועב", ומבהיר כי "לא נסבול את הניסיון להשחיר את חיילי ומפקדי צה"ל, אשר פועלים במציאות מורכבת אך מקפידים לשמור על ערכי מוסר".

לדבריו, "במקומות בהם סברנו שיש צורך בבדיקה פיקודית או חקירה פלילית עשינו זאת ללא היסוס, מיוזמתנו, ואף העמדנו לדין את מי שעבר על החוק. אני מבקש לגבות את מפקדי וחיילי צה"ל בפעולתם למען ביטחונם של אזרחי ישראל. גם בעתיד, אם נידרש לכך, נפעל כדי להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל".

(צילום התמונה הראשית: פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו