מחיר החלב הגולמי ירד ב-6.5% מהרבעון הקודם

מחיר החלב הגולמי יעמוד ברבעון השלישי על 1.975 ₪, המגלם ירידה של 6.5% מהרבעון הקודם • משרד החקלאות פנה בבקשה לכנס באופן דחוף את ועדת המחירים המשותפת עם משרד האוצר על מנת לדון ולהמליץ בפני השרים על הפחתת המחיר לצרכן של מוצרי החלב המפוקחים

במטרה להקל על הצרכן ולהוריד את יוקר המחייה, פנה מנכ"ל משרד החקלאות, שלמה בן-אליהו, לוועדת היישום שמחשבת את מחיר המטרה מדי רבעון, לשקול בשנית את עמדתה ביחס לגובה מחיר החלב הגולמי. הוועדה קיימה דיון מקצועי נוסף, ועדכנה את עמדתה למחיר המטרה ל- 1.9746 ₪ לליטר החל מ- 1.7.15, המהווים ירידה של 6.48% מהרבעון הקודם (2.111 ₪). מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, שלמה בן-אליהו, בירך על העמדה החדשה.

ועדת היישום לוקחת בחשבון בתחשיביה עלויות צפויות עתידיות בייצור החלב (כדוגמת עלויות שכר העבודה וכו'). מחיר המטרה משפיע באופן ישיר על מחיר מוצרי החלב המפוקחים והלא מפוקחים. לאור זאת, פנה משרד החקלאות בבקשה לכנס באופן דחוף את ועדת המחירים המשותפת עם משרד האוצר על מנת לדון ולהמליץ בפני השרים על הפחתת המחיר לצרכן של מוצרי החלב המפוקחים. בעקבות הורדת מחיר החלב הגולמי, צפויים מחירי מוצרי החלב המפוקחים לרדת בשיעור ניכר.

קרא עוד:
[postim]

בתוך כך, בכוונת בן-אליהו לפנות לממונה על ההגבלים העסקיים לבחון את אמיתות הפרסומים שמחירי מוצרי החלב, שאינם בפיקוח מחירים, לא ירדו עבור הצרכן, וזאת מאחר ותיאום מחירים בין המחלבות הינו מנוגד לחוק ופוגע בצרכן. לדברי המשרד, הצהרות כאלה עלולות לגרום למחירי מוצרי החלב שאינם בפיקוח שלא לרדת בעת ירידת מחיר החלב הגולמי, ובעצם מכשירים את הקרקע להשארת המחירים שאינם מפוקחים על ידי המדינה על כנם.

אילוסטרציה: נתי שוחט – פלאש 90

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו