אור יהודה סוערת: נצרכים לשלם סכומי עתק לקבורת יקיריהם ביהוד • כל הפרטים

הסדר קבורה שנחתם בין עיריית יהוד לעיריית אור יהודה אינו מכובד ותושבי אור יהודה נדרשים לשלם סכומי כסף גדולים על קבורת יקיריהם • בעיר מקווים כי עצומה שנחתמה ומכתבים לשרי הממשלה יחזירו את השפיות בכל הקשור לעניין

לפני מספר חודשים קיבלו תושבי אור יהודה הודעה דרמטית: הושג הסכם עם המועצה הדתית ביהוד ולפיו יוכלו הנפטרים מקרב תושבי אור יהודה להיקבר בבית העלמין ביהוד ללא תשלום, במקום בבית העלמין ירקון, המרוחק ממקום מגוריהם.

קרא עוד:

[postim]

דיבורים לחוד ומעשים לחוד

אולם מתברר שדיבורים לחוד ומעשים לחוד. לפני מספר שבועות גילו בני משפחה של נפטרים תושבי אור יהודה שקברו את יקיריהם בבית העלמין ביהוד, כי הם נדרשים לשלם סכום כסף רב על חלקת האדמה שבה נקבר בן משפחתם, כאילו שאין הסכם.

מבדיקה שנערכה על ידי בני המשפחה התברר, כי אכן היה הסדר בין המועצות הדתיות של יהוד ואור יהודה ואולם ההסדר הוקפא.

לתושבים לא נמסרה על כך כל הודעה ולמעשה, מתבקשים כעת יתומים ואלמנות לשלם סכומי כסף גדולים על שירות שמגיע להם בחינם.

"לא ייתכן שהרשויות יריבו על גבו של האזרח הקטן"

בעקבות התפשטות הידיעה, סוערות באור יהודה הרוחות והתושבים דורשים מהרשויות להקפיא את הדרישה לתשלום.

אחד ממובילי המאבק באור יהודה אמר: "לא ייתכן שהרשויות יריבו על גבו של האזרח הקטן שנאלץ לשלם את המחיר. לא מספיק שיש צער רב בעצם פטירת בן משפחה, מעזה המועצה הדתית לבקש תשלום לאחר שהודיעה שיש הסדר?"

עצומה ומכתבים לשרים

בשבוע האחרון חתמו תושבים רבים באור יהודה על עצומה הקוראת לחדש את ההסדר לטובת התושבים, בנוסף שיגרו כמה מראשי המאבק מכתב לשר הדתות ושר הפנים בבקשה לפעול על מנת להסדיר את העניין על מנת שהתושבים יוכלו להמשיך ולקבור את הנפטרים בבית הקברות הסמוך למקום מגוריהם.

מעיריית אור יהודה נמסר בתגובה: "אכן היה הסכם אולם המועצה הדתית יהוד הערימה קשיים וגרמה שההסכם לא יכובד".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו