במסגרת העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן, מבצע פקיד היערות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר בקרה על תוכניות נתיב הרכבת בהתייחס לעצים בתוואי המסילה והתחנות.
במסגרת הבקרה שנעשתה על הקו האדום של הרכבת, מתוך מסמכי סקר העצים עולה כי בתחנת שאול המלך, הממוקמת ברחוב מנחם בגין, סומן עץ פיקוס השדרות כמיועד לכריתה, בגלל רצון להרחיב את הכביש על חשבון המדרכה והעץ, הנטוע בה.
לדעת פקיד היערות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, המדובר בעץ בן עשרות שנים, עצום בגודלו, בעל נוף ברוחב 18 מ', המתנשא לגובה של 15 מ', מדובר בעץ משמעותי מאוד, הנראה למרחוק, וזכה לציונים המקסימאליים בערכו לסביבה. לדעת פקיד היערות במשרד החקלאות מדובר במופע חד פעמי של עץ יוצא דופן – ועל כן הוא ראוי לשימור.
מבדיקה שערך המשרד עם נת"ע, עולה כי ההחלטה לכרות את העץ התקבלה על ידם מתוך ידיעה כי לא ניתן להעתיקו, בשל תשתיות תת קרקעיות סבוכות ורגישות, לרבות קו מתח גבוה של חברת החשמל, ומתוך פתרון כולל לבעיות התנועה באזור. עם זאת, במשרד החקלאות עמדו על דעתם כי ניתן לפתור את בעיית התנועה בתכנון שונה של הצומת, כך שגם יישמר את העץ המרשים.
לאחר דיונים של אנשי פקיד היערות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר עם צוות התכנון התנועתי של נת"ע ומשרד התחבורה, גובש פתרון הנדסי, כך שבכל שלבי העבודה יישמר הפיקוס. משרד החקלאות ימשיך לעקוב מקרוב אחר העבודות בכדי להבטיח כי הפיקוס ברחוב מנחם בגין פינת מוזס יישמר וימצא פתרון מוסכם לנתיב התחבורה.
ואם במקום עץ מרשים, קבר עתיק מבית שני היה מפריע לתוכניות??
וילכו אחר ההבל ויהבלו !!!