ירדן: עצרנו פעיל 'משמרות המהפכה' שתכנן פיגוע ראווה בשטח הממלכה

מקור ביטחוני בעמאן: "זו הפרשה החמורה ביותר זה עשור, מבחינת כמות חומרי החבלה שנתפסו והאיכות שלהם" • בינתיים בווינה: השיחות בין איראן למעצמות נכנסות להילוך גבוה לקראת פקיעת המועד החדש לחתימה על ההסכם הסופי – מחר (ג') בחצות

יממה אחת בלבד לפני תום הארכת הזמן שהקציבו איראן והמעצמות לשיחות הגרעין בווינה, מקבלת הקהילה הבינלאומית הששה אלי הסכם, תזכורת לא נעימה אודות כוונותיה הזדוניות של הרפובליקה האסלאמית הקיצונית.

ממשלת ירדן מפרסמת הבוקר כי עצרה פעיל ב'כוח אל-קודס' של משמרות המהפכה האיראניים, אשר תכנן לבצע פיגוע ראווה ענק בשטחה. האיש, המחזיק באזרחויות עיראקית ונורבגית, הסתנן לממלכה דרך גבול סוריה ונעצר לפני כשבועיים. בדירת מסתורו בעיר ג'רש שבצפון ירדן נמצאו 45 ק"ג של חומר נפץ רב-עוצמה.

קרא עוד:
[postim]

גורמי הממשל בעמאן לא מסרו מה היה היעד המתוכנן לפיגוע ומתי הוא היה אמור להתרחש, אך מקור ביטחוני אמר לעיתון 'א-ראי' כי "זו הפרשה החמורה ביותר זה עשור, מבחינת כמות חומרי החבלה שנתפסו והאיכות שלהם".

שר החוץ הגרמני: "הצלחנו להתקדם בכמה נקודות ולמצוא אמירות משותפות"

בתוך כך, התכונה בווינה, שם נערכות שיחות הגרעין בין איראן לשש המעצמות, גוברת והולכת לקראת פקיעת המועד "הסופי בהחלט" שהוקצב לחתימת ההסכם. שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר הלילה כי "שום דבר עדיין לא ברור, יש עדיין כמה חילוקי דעות ואנו מנסים לפתור אותם".

מנגד, יש מי שהתבטא בנימה אופטימית יותר לגבי הסיכוי להסכם. שר החוץ של גרמניה, פרנק-וואלטר שטיינמאייר, סיפר לעיתונאים כי "הטקסט בהסכם הסופי הפך לברור יותר". לדבריו, "הצלחנו להתקדם בכמה נקודות ולמצוא אמירות משותפות, אבל אסור לזה להונות אותנו, ישנה עדיין אפשרות שלא תהיה מספיק מוכנות או אומץ בנקודות עקרוניות בבניית הגשר בינינו".

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, אשר מוביל את המגעים מצד המעצמות, הזהיר כי יהיה מוכן לפוצץ את השיחות אם לא תתגמש איראן ואם יראה כי אין סיכוי סביר להגיע להסכם. הוא הדגיש כי "יהיה אפשרי להגיע להסכמה בשבוע הקרוב אם איראן תעשה בחירות קשות ומחויבות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו