ועדת הפנים אישרה סופית את 'חוק ההזנה בכפייה' לאסירים ביטחוניים שובתי רעב

ההצעה אושרה לקריאה שנייה ולקריאה שלישית ברוב של 7 תומכים מהקואליציה מול 6 מתנגדים מהאופוזיציה • החוק עורר סערה רבתי בבית המחוקקים ועימותים חריפים בין התומכים למתנגדים, אשר צפויים להימשך בשבוע הבא במליאה, בעת ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית

ועדת הפנים של הכנסת, בראשות ח"כ דוד אמסלם (הליכוד), אישרה אמש סופית את הצעת החוק למניעת נזקי שביתת רעב, המכונה 'חוק ההזנה בכפייה', אשר עורר סערה רבתי בבית המחוקקים ועימותים חריפים בין התומכים למתנגדים.

ההצעה אושרה לקריאה שנייה ולקריאה שלישית ברוב של 7 תומכים מול 6 מתנגדים. הוועדה הכניסה בחוק שינוי אחרון, להצעתם של הח"כים יעל גרמן (יש עתיד) ובני בגין (הליכוד), אשר מצמצם את האפשרות בה יימנע מאסיר להשמיע עמדתו מול בית המשפט.

ליאנה מגד, ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, הסבירה בדיון כי "בשל הערות שעלו לגבי שמיעת האסיר או בא כוחו, הצענו בהצעת החוק שיובהר שגם במצב רפואי מאוד דחוף, אם ביהמ"ש לא יוכל להמתין – עדיין יפנה ביהמ"ש לסנגורו של האסיר, "ובלבד שביהמ"ש שוכנע כי נעשה ניסיון ממשי ליצור קשר עם בא כוחו של האסיר".

קרא עוד:
[postim]

שבעה ח"כים התנגדו לרביזיות ותמכו בהצעת החוק: היו"ר ח"כ דוד אמסלם, בני בגין, נאווה בוקר ומיקי זוהר (הליכוד), יואב בן צור (ש"ס), אורי מקלב (יהדות התורה) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי).

שישה ח"כים תמכו ברביזיות והתנגדו להצעת החוק: אוסאמה סעדי וטלב אבו עראר (הרשימה המשותפת), דני עטר וזוהיר בהלול (המחנה הציוני), יעל גרמן (יש עתיד) ותמר זנדברג (מרצ).

(צילום: סלימאן ח'אדר – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו