4 שוטרים ולוחמי מג"ב נפצעו בהתפרעויות בהר הבית

צעירים, חלקם רעולי פנים, התבצרו במהלך הלילה ובשעות הבוקר בתוך מסגד אל אקצא בהר הבית, במטרה להתעמת עם השוטרים. הצעירים הקימו מחסומים למניעת סגירת דלת הכניסה למסגד, וכאשר הבחינו בשוטרים החלו ליידות לעברם אבנים ולירות זיקוקים • לאחר עימות כוחות המשטרה במקום הצליחו לסגור את דלתות המסגד ובכך לאפשר את פתיחת הר הבית לביקורים

עימות חריף נמשך מליל תשעה באב בין מוסלמים ליהודים סביב הביקורים בהר הבית. התפרעות נרחבת נמנעה הבוקר כאשר כוח משטרה השתלט על מתפרעים אלימים בהר הבית.

במהלך הבוקר, ארבעה שוטרים ולוחמי מג"ב נפצעו קל מאבנים שהושלכו ומחומר בלתי מזוהה שהותז לעברם בהר הבית. שניים פונו לבית החולים הדסה עין כרם ושניים טופלו במקום.

במוקד סמוך, על יד שער השלשלת בהר הבית בירושלים, יידו המתפרעים אבנים ובקבוקים לעבר שוטרים ולוחמי מג"ב. שלושה חשודים נעצרו. גם מן הצד היהודי נמשכים העימותים עם כוחות הביטחון המנסים להרגיע את המצב הנפיץ. הבוקר הגיע לעמדת הבידוק בכניסה להר הבית צעיר עטור בתפילין, בניגוד לכללי הביקור במקום. הצעיר, אשר סירב להישמע להוראות השוטרים, התפרע ואף נשך את אחד השוטרים. החשוד נעצר והובא לחקירה.

סבב האלימות על ההר יכל להיות גרוע בהרבה בעקבות פעולה נרחבת שתוכננה בידי הערבים וסוכלה בחסדי שמים. במשטרת ירושלים נאסף מודיעין אודות מספר צעירים רעולי פנים שהתבצרו במהלך הלילה בתוך מסגד אל אקצא בהר הבית. הצעירים אספו אבנים, קרשים וזיקוקים ואף הכינו בקבוקי תבערה במטרה להתעמת עם השוטרים ולפגוע במבקרים בשטח הר הבית בט׳ באב. כמו כן הם הקימו מחסומים במטרה למנוע את סגירת הדלתות ולהיערך לעימות אלים עם השוטרים.

הבוקר הם התמקמו ברחבת המסגד וכשהבחינו בשוטרים החלו ליידות לעברם אבנים ולירות זיקוקים. כוח משטרה ומג"ב בפיקודו של מפקד המחוז, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, נכנס לשטח הר הבית. רעולי הפנים והמתפרעים נמלטו לתוך המסגד והחלו ליידות עשרות אבנים ובלוקים לעבר השוטרים, ירו זיקוקים בכינון ישיר לעבר השוטרים והתיזו לעברם נוזל לא מזוהה.

כוח המשטרה פעל במיומנות ומקצועיות, תוך הפגנת נחישות ותחת מטר סלעים, זיקוקים ומוטות ברזל החל להסיר את המחסומים שהוצבו בפתח הכניסה למסגד. רעולי הפנים המשיכו לירות זיקוקים לעבר השוטרים ופצעו כמה מהם.

השוטרים סגרו את דלתות המסגד כשהפורעים בתוכו, החזירו את השקט למקום ואפשרו לפתוח את הר הבית לביקורים שכעת מתנהלים כסדרם. במשטרה אומרים כי ימשיכו לגלות אפס סבלנות כלפי כל ניסיון להפר את הסדר ולפגוע בסטטוס קוו ויפעלו לעצור את המתפרעים ולמצות עימם את הדין.

כח משטרה בהר הבית ט באב תשעה (1)

כח משטרה בהר הבית ט באב תשעה (3)

כח משטרה בהר הבית ט באב תשעה (4)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו