הניצחון של אטיאס: שטייניץ אישר הקריטריונים לדיור בר השגה

שר האוצר יובל שטייניץ חתם היום (ג') על הקריטריונים החדשים לדיור בר השגה - זהו ניצחון גדול לשר השיכון אריאל אטיאס - שקבע את הקריטריונים והשאיר את קריטריון 'כושר ההשתכרות' בחוץ

הניצחון של אטיאס: הקריטריונים לדיור בר השגה שהציע שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס – שלא כללו תנאי של מיצוי כושר ההשתכרות, אושרו היום (ג') על-ידי שר האוצר יובל שטייניץ. כך מפרסם היום אתר "גלובס".

קרא עוד:

[postim]

'כושר ההשתכרות' בחוץ

על פי הקריטריונים שהציג אטיאס, יקבלו עדיפות לדיור בר השגה בעיקר לפי ותק בשנות הנישואין ובחלקם על שירות צבאי.

הקריטריונים אושרו על-ידי מועצת מקרקעי ישראל ונחתמו על ידי אטיאס, אך שר האוצר שטייניץ השתהה עד היום. הקריטריונים זכו לביקורת ציבורית על כך שהם יוצרים לכאורה העדפה למגזר החרדי שכמובן ותק הנישואין בקרבו הוא גבוה בהרבה מאשר במגזר הכללי. יש לציין, כי סיעת 'ישראל ביתנו' התנגדה נמרצות לשיטת הניקוד של אטיאס ואף טענו ששר האוצר וראש הממשלה חתמו על מסמך בו הם מתחייבים שקריטריון 'מיצוי כושר השתכרות' יכלל בתוך הכללים החדשים.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו שחשש מפני מפולת קואליציונית התערב בעניין וכפה על אטיאס שינוי במשקל הסגולי של קריטריון השירות הצבאי.

עוד יש לציין, כי כיום תלויות ועומדות שתי עתירות נגד הקריטריונים הללו בבג"ץ.

העלות התקציבית של הדיור בר ההשגה מוערכת בכ-1.5 מיליארד שקל, סכום שמקורו בהנחות על הקרקע; טרם אושר התקציב לכך.

"מחטף לא ראוי ופוגעני"

בישראל ביתנו התייחסו להחלטת שר האוצר על אישור הקריטריונים של אטיאס. שר התיירות סטס מיסז'ניקוב אמר: "מאכזב ומצער ששר האוצר העדיף שיקולים קואליציוניים צרים על פני האינטרס הלאומי. החתימה הבהולה של שר האוצר על החלטת מועצת ממ"י מהווה מחטף לא ראוי ופוגעני באוכלוסייה היצרנית של מדינת ישראל".

היום הודיע משרד השיכון כי 2,500 יחידות דיור ישווקו במסגרת "המכרז למשתכן" בערים מודיעין, ראש העין, נשר וטירת הכרמל.

"זו בשורה לזוגות הצעירים ויוצאי צבא", אמר אטיאס. "לראשונה מנהל מקרקעי ישראל מוותר על הכנסות מקרקעות בהנחה שמגיעה למאות אלפי שקלים לדירה. אין לנו מגבלה בכמות יחידות הדיור. בכוונתנו לצאת בשיווקים מאסיביים בשיטה זו בחודשים הקרובים".

ניצח. שר השיכון אריאל אטיאס (צילום ארכיון: פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו