הנשיא ריבלין לחברי קונגרס דמוקרטים: "אל לנו לחשוש ממחלוקות"

"כבני ברית ושותפים שלכם, עלינו לוודא שהברית האסטרטגית שלנו תעמוד בעינה ואף תתחזק", אמר הנשיא למשלחת חברי הקונגרס האמריקני מהמפלגה הדמוקרטית, שביקרו במעונו

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ארח במשכנו משלחת של חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית בארצות הברית המבקרים בישראל, ובראשם מצליף המיעוט בבית הנבחרים, חבר הקונגרס סטנלי הוייר.

בפתח פגישתם ברך אותם הנשיא על הגעתם לישראל ואמר: "ביקורכם הוא חוליה נוספת בשרשרת הארוכה והבלתי שבירה הקושרת  בין ארצות הברית וישראל, וכפי שאמר הנשיא קנדי: 'ידידותינו עם ישראל איננה עניין מפלגתי. זוהי מחויבות לאומית'. השותפות בין המדינות שלנו מבוססת על ערכים משותפים וחזון משותף, ושורשיה במחויבות עמוקה לדמוקרטיה, ערכים ליברלים וזכויות אדם לכל אזרח ואזרח".

הנשיא הדגיש את המחויבות של ישראל לערכי הדמוקרטיה בהיותה מדינה יהודית ודמוקרטית ואמר: "יום יום אנו עומלים בכדי להשיג את מטרתנו: מדינה יהודית, דמוקרטית- דמוקרטית ויהודית, בה המסורת היהודית, ערכי העם היהודי, וזכויות הפרט של כל אזרח במדינה, מוגנים ושמורים".

קרא עוד:
[postim]

הנשיא הוסיף והתייחס לחשש של אזרחי ישראל מההסכם שגובש עם איראן ואמר: "יחד עם ישראלים משני צדי המפה הפוליטית, אני מודאג מאוד לאור ההסכם עם איראן. המשטר האיראני פועל בשילוב מסוכן של אגרסיביות ופונדמנטליזם, מעניק חסות לטרור ומאיים על החירות והדמוקרטיה באזורינו ובכל רחבי העולם גם ללא נשק גרעיני. אנו חוששים שהסכם זה מהווה צעד ראשון במתן לגיטימציה למדיניות והאסטרטגיה האיראנית, ורק מעמיק את חוסר היציבות והכאוטיות באזורנו. עם זאת, הסכם זה לבדו, אינו משאיר את ישראל ללא הגנה. כדמוקרטיה חזקה באזור, ישראל עושה ותוסיף לעשות כל מה שצריך על מנת להגן על עצמה. בימים אלו של הכרעה, אנו יודעים שישראל לא עומדת לבדה, בני הברית שלנו וארצות הברית במיוחד, הם בסיס אסטרטגי. מערכת היחסים בין ישראל וארצות הברית ידעה עליות ומורדות, אל לנו לחשוש ממחלוקות כאשר הן עולות. כבני ברית ושותפים שלכם, עלינו לוודא שהברית האסטרטגית שלנו תעמוד בעינה ואף תתחזק, תהיה אשר תהיה החלטת הקונגרס ביחס להסכם עם איראן."

ראש המשלחת, חבר הקונגרס סטנלי הוייר, הודה לנשיא על קבלת הפנים החמה, ואמר: "אנחנו מגיעים לבקר בישראל לא רק בכדי ללמוד עניינים אסטרטגיים וביטחוניים שעל כולנו להתמקד בהם, אלא כדי להבטיח את המשכיות הקשר הבלתי שביר שקיים בין ישראל וארצות הברית. אנו עושים זאת על אף חילוקי הדעות העשויים להיות בין מנהיגינו בנוגע לנושאים בעלי חשיבות לא רק לשתי המדינות שלנו אלא לאזור ולעולם כולו. היום יותר מתמיד חשוב להבהיר למערערים על הדמוקרטיה ואלו המערערים על חירות האדם, שאנו מאוחדים. לאחרונה, אדוני הנשיא, הפגנת מנהיגות גדולה בתקופה בה ישראל חוותה שתי טרגדיות באחת מעשה של יהודים נגד יהודים ובשנייה נגד פלסטינים. לא היססת לגנות את האירועים, ולהגן על הערכים היקרים לנו. אנו בארצות הברית גאים בך כמנהיג, כדמות, כאיש חזון ובמחויבותך לערכים שהופכים את מדינתנו לחזקה".

(צילום: מארק ניימן – לע"מ)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו