בין הזמנים כהלכה • יהודים נופשים ואוגרים כח באשדוד

עם סיום בין הזמנים, מוגשת בפניכם תיעוד מאירועי בין הזמנים בעיר אשדוד, כאשר תושבי העיר יצאו לנפוש ולאגור כוחות, לקראת זמן אלול הבעל"ט • צלם מיוחד שנשלח ע"י JDN, תיעד את האירועים • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה לשון מהרש"א חידושי אגדות מסכת שבת דף קיט עמוד ב ביטול תינוקות של בית רבן הוא מצוי בכל קהלה גם הבחורים מבטלין רוב הימים בבין הזמנים והולכים ברחובות בביטולים וטיולים.
וזה לשון של"ה מסכת שבועות פרק נר מצוה ועיקר הכולל הכל, יהיה נעקר ונשרש מן העולם השם של 'בין הזמנים', לא יזכר ולא יפקד, רק כל העתים שוים לטובה, יתנהגו במנהג אחד לתורה, כמו שכתוב (יהושע א, ח) 'והגית בו יומם ולילה'.
וזה לשון של"ה מסכת שבועות פרק נר מצוה איך נעשו רבינו תם ור"י וכל בעלי תוספות מחודדים, רק על ידי לימוד תורת אמת, ובקיאות מסכתות והתמדה, וחוזרים תמיד. ו'זמן' ו'בין הזמנים' שוים.
של"ה מסכת שבועות פרק נר מצוה בודאי מי שלומד דבר יום [ביומו], זמן ובין הזמנים, גמרא פירוש תוספות עם כל הדקדוקים, ובפרט דקדוקי רש"י, כי בכל דיבור ודיבור של רש"י יש בו נסתרים, עניינים מופלאים, כי חיבר החיבור שלו ברוח הקודש. צאו וראו ברש"י על התורה, שהקורא סובר שהוא קל, ראו במזרחי ובכל מפרשי דבריו ותמצאו נפלאות. ורש"י על הגמרא גם כן הוא [כך], כולם מרועה אחד נתנו. ואחר כך יעיין בגמרא פירוש תוספות, בקושיות ותירוצים, ואחר כך לתרץ כנזכר לעיל בדרכים אמיתיים. ודבר זה יהיה נוהג זמן ובין הזמנים, ולא יזכר ולא יפקד שם 'בין הזמנים', ויעקר מן העולם, אז תהיה תורתנו תורת ה' תמימה.
אז השורה התחתונה היא שאין כזה דבר בין הזמנים כהלכה זה כמו שאוכלים חזיר שנשחט בשחיטה מהודרת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו