המועמד הרפובליקני האקבי: "הזוי לבטוח במשטר שהתכחש לשואה והבטיח לקיים אחת נוספת"

"אני עדיין מקווה שמספיק אנשים בקונגרס יתעשתו ויבינו כמה ההסכם הזה מסוכן לעולם", אמר האקבי המבקר בארץ, לתקשורת הישראלית. "אם זה לא יקרה, אז נקווה שאגיע לבית הלבן, כי כך אבטל את הטרגדיה הנוראית הזו ואטיל עיצומים על איראן"

הדרך לבית הלבן עוברת בישראל: המרוץ לנשיאות ארה"ב בעיצומו והמועמד הראשון שמיהר לבקר בישראל הוא הרפובליקני מייק האקבי, לשעבר מושל מדינת ארקנסו ואשר ידוע כבעל עמדות ימניות נוקשות מאוד, הנובעות מהשקפתו הנוצרית-דתית.

בראיון לגל"צ תקף הבוקר האקבי במילים קשות מאוד את הסכם הגרעין עם איראן ואת מדיניות החוץ של ממשל אובמה. "אני עדיין מקווה שמספיק אנשים בקונגרס יתעשתו ויבינו כמה ההסכם הזה מסוכן לעולם", אמר. "אם זה לא יקרה, אז נקווה שאגיע לבית הלבן, כי כך אבטל את הטרגדיה הנוראית הזו ואטיל עיצומים על איראן".

לדבריו, מאבקו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהסכם הגרעין, אשר הפך להתנגשות חזיתית וחסרת תקדים בחומרתה עם הנשיא והממשל כולו, הוא מוצדק והכרחי. "זה יהיה לא אחראי מבחינת נתניהו שלא להתערב בהסכם הגרעין, יש לו מחויבות לומר את האמת בתור מי שמבין את הסיכון במשטר האיראני", הצהיר האקבי והוסיף כי "לתת נשק גרעיני למשטר הגרעיני זה כמו לתת לנער בן 14 בקבוק וויסקי ומפתחות לרכב"…

קרא עוד:
[postim]

לפני מספר שבועות עורר המועמד סערה גדולה בארצות הברית, לאחר שאמר כי בהסתמכותו של הנשיא אובמה על האיראנים, הוא "ייקח את הישראלים ויוביל אותם לשערי המשרפות". האקבי הותקף קשות על דבריו וגם בצמרת המדינית בירושלים הביעו תמיהה על הדימוי והתנערו מהאמירה, אולם הוא אינו חוזר בו.

"בכל פעם שאתה אומר משהו נועז יש ביקורת, אבל למען האמת אנשים רבים תומכים בדברי משום שהשתמשתי בשפה של האיראנים עצמם", אמר האקבי בראיון, "אני רק ציינתי כמה זה הזוי לבטוח במשטר שהתכחש לשואה והבטיח לקיים אחת נוספת".

ראש הממשלה נתניהו נפגש היום עם האקבי, אולם לא נמסרה הצהרה משותפת לתקשורת ומהפגישה הופצו רק תמונות ולא וידאו. מלשכת רה"מ נמסר כי כך יונהג עם כל מועמד לנשיאות שיגיע לביקור בארץ.

נתניהו נכווה ברותחין לפני מספר שנים, כשקיים פגישה לבבית ומתוקשרת עם המועמד הרפובליקני לנשיאות מיט רומני. ראש הממשלה הואשם לאחר מכן על ידי הדמוקרטים בארה"ב והשמאל בארץ כי התגייס לסייע למועמד הימני כדי להביס את הנשיא אובמה, יריבו. כעת מקווים בלשכת ראש הממשלה כי הנוהל האחיד וההודעה עליו מראש ימנעו תקלות מסוג זה.

(צילום: עמוס בן-גרשום – לע"מ)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו