סימני שאלה כבדים: שוב הצתה לילית של בית בכפר דומא; הרקע… פלילי

תהיות קשות עולות לאחר שהלילה הוצת בית נוסף באותו הכפר בו נרצחו תינוק ואביו בהצתת ביתם לפני פחות מחודש • לאחר האירוע הקודם, הואשמו פעילי הימין הקיצוני באחריות למעשה, אך הבוקר מודים הפלסטינים – האירוע פלילי

אירוע ההצתה שהתרחש הלילה בכפר הפלסטיני דומא שליד שכם מטיל צל כבד של סימני שאלה על פרשת הצתת בית משפחת דוואבשה בכפר, לפני פחות מחודש, בו נשרפו למוות התינוק עלי בן השנה וחצי ואביו, ואילו האם וילד בן 4 נפצעו באורח קשה.

הלילה הוצת בית נוסף באותו הכפר. הנפגעים: שוב בני משפחת דוואבשה (המורחבת) – אחיו של סעד דוואבשה שנרצח בהצתה הקודמת, ובני משפחתו. הפעם לא היו הרוגים אלא רק חמישה פצועים בדרגות פציעה שונות.

למרות הנטייה הרפלקטיבית אצל הפלסטינים להאשים את המתנחלים בכל נזק ומפגע, אל המקום לא הוזעקו כוחות הביטחון של ישראל אלא דווקא שוטרי הרשות הפלסטינית, המטפלים במקרה כאירוע פלילי לכל דבר. בכפר יודעים לספר כי ההצתה בוצעה על רקע סכסוך משפחות פנימי.

קרא עוד:
[postim]

המסקנה הבלתי נמנעת היא, שאירוע ההצתה החמור יותר, לפני פחות מחודש, ייתכן שבוצע אף הוא על רקע פלילי. כידוע, עד לרגע זה לא נעצר אף חשוד יהודי בקשר למה שהוגדר כאירוע הטרור היהודי החמור ביותר בשנים האחרונות, ועל פי הכמות הגדולה של צווי המעצר וההרחקה המנהליים שפוזרו ביד רחבה בשבועות האחרונים, ככל הנראה לא עלה שירות הביטחון הכללי אפילו על קצה חוט באשר לזהות המציתים.

יש לציין כי באירוע הקודם רוססו כתובות בעברית על קיר סמוך – "מעצר מנהלי" ו"'נקמה", מה שחיזק את ההשערה כי מדובר ביהודים. נוספה לזה עדותם של תושבים בכפר כי ראו מספר רעולי פנים נמלטים לכיוון מאחז סמוך, אולם סימני השאלה כבדים מאוד. הבוקר כלל לא מופרך להניח שהמציתים – גם באירוע לפני מספר שבועות – היו פלסטינים והרקע היה פלילי, והכתובות שרוססו נועדו כדי להסיט את תשומת הלב מהמבצעים האמתיים ולטפול את האשמה על המתנחלים.

(צילום ארכיון: מרים אלסטר – פלאש 90)

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

את מי מעניין העובדות, השמאלנים וחבריהם הליטאים והסטמרים יצווחו ש " הציויינים " אשמים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו