הנגידה פלוג: "קשה לקבוע אם המשבר הכלכלי נמצא מאחורינו"

"יש מדינות שנמצאות היום בריבית שלילית. אפשר בנסיבות מסוימות להגיע גם לשם, אך במצב שבו יש אי בהירות ובאמצע תנודה חדשה, אני חושבת שהדבר הנכון היה לעצור ולא להמשיך את הורדת הריבית", אמרה

"קשה לומר עדיין שהמשבר הסיני מאחורינו. מה שברור זה שהשווקים הפיננסיים הם מאוד תנודתיים ומוקדם מדי לקבוע אם זה סוף הסיפור", כך אומרת הערב נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, בראיון לחדשות 2.

לדבריה, לבנק המרכזי יש כלים מגוונים להתמודד עם משבר עולמי, "ראשית, העובדה שאנחנו נמצאים בריבית הנמוכה סייעה למשק להיות איפה שהוא נמצא היום. מעבר לכך, כפי שראינו בנקים מרכזיים, גם כשהם מגיעים לריביות אפסיות יש להם עדיין מה לעשות וזה נכון גם עכשיו".

בעניין עתיד הריבית במשק, אומרת פלוג כי "יש מדינות שנמצאות היום בריבית שלילית. אפשר בנסיבות מסוימות להגיע גם לשם, אך במצב שבו יש אי בהירות ובאמצע תנודה חדשה, אני חושבת שהדבר הנכון היה לעצור ולא להמשיך את הורדת הריבית".

קרא עוד:
[postim]

תקציב המדינה החדש, אותו מקדם שר האוצר משה כחלון, אינו לגמרי מוצא חן בעיניה: "זה לא סוד שחשבתי שהגירעון בתקציב המדינה גבוה מדי", אמרה. "חשבתי שמשק שנמצא בסך הכול במצב סביר, בתעסוקה גבוהה ובאבטלה נמוכה – היה מתאים גירעון נמוך יותר".

בתשובה לשאלה האם דעתה נשמעת בקרב קובעי המדיניות הממשלתית, אמרה הנגידה כי "אני חושבת שאני בהחלט מבטאת את דעתי בנושא. אני מחווה את דעתי גם בממשלה וגם בפני שר האוצר והשפענו על התוצאות גם אם הם לא היו בדיוק כפי שהיינו רוצים. אני מאמינה שהתמונה של התקציב הושפעה בכל זאת מעמדתנו , גם אם לא התקבלה במלואה".

(צילום: נתי שוחט – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו