כמה גרם דבש אתם צורכים בתשרי? ואיך תדעו שלא נעקצתם במחיר?

לקראת ראש השנה משרד החקלאות מפרסם את מחיר הדבש המומלץ לצרכן לטובת הפחתת יוקר המחיה: עד 34 ₪ לק"ג דבש - מחיר הוגן • יהודי ממוצע צורך בחודש תשרי כ-200 גרם דבש בממוצע לנפש

הוא מתוק, נחשב לבריא וסגולותיו המרפאות הולכות לפניו, עתה גם מחירו נחשף. לקראת ראש השנה משרד החקלאות ופיתוח הכפר מפרסם את מחיר הדבש המומלץ לצרכן בישראל לטובת הפחתת יוקר המחייה. על פי תחשיב שנערך במשרד עולה, כי מחיר "מחיר הוגן" לצרכן לק"ג דבש יהיה עד 34 ₪.

המחיר לצרכן חושב לאור שרשרת הערך בענף לפיה עלות ייצור דבש לחקלאי נאמדת בכ-17 ₪ לק"ג. המחיר הממוצע אותו פודה החקלאי על כל ק"ג דבש נע בין 18 ל-19 ₪, בהתאם להסכמים העסקיים עליו חתום. חלק מהדבש נמכר למשווקים, כדוגמת: "יד מרדכי", "עמק חפר" וכו', וחלקו ישירות לרשתות השיווק. לדעת כלכלני המשרד, עד מחיר של 29 ₪ לק"ג דבש, לפני מע"מ, נחשב כמרווח קמעוני סביר. על פי תחשיב זה, בתוספת מע"מ, המחיר לצרכן לא צריך לחצות את ה- 34 ₪ לק"ג דבש.

קרא עוד:
[postim]

40% מהתצרוכת השנתית של דבש בישראל מתרכזת בתקופת חגי תשרי, ובעיקר בראש השנה. מדובר בכ-1,600 טון דבש הנצרכים בחודש אחד. יהודי ממוצע צורך בחודש תשרי כ-200 גרם דבש בממוצע (לפי חישוב האוכלוסייה החוגגת את חגי תשרי). במהלך השנה כולה צורכים הישראלים כ- 4,000 טון דבש, כחצי ק"ג דבש לנפש.

(אילוסטרציה: מנדי הכטמן – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו