ראש הממשלה: "לא יכולה להיות קריסה של היחסים בין ישראל לארה"ב"

"מעולם לא הבנתי מדוע מדינת ישראל הריבונית, שמייצגת את העם היהודי, איננה יכולה להוביל מאבק נגד מדינה שמכריזה על כוונתה להשמיד אותנו" • נתניהו הדף את הביקורת התקשורתית נגד מהלכיו: "כדאי לכל המומחים האלה להיות קצת יותר צנועים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר למתיחות השוררת בין המערכות המדיניות בירושלים ובוושינגטון, על רקע המשך ההתנגדות להסכם הגרעין: ""אני שומע מכל מיני מומחים ופרשנים מזה חודשים שמסבירים שהמאבק שהובלנו נגד עסקת הגרעין האיראנית יכולה לגרום לנתק, לקריסה ביחסים עם ארצות הברית.

"אני מעולם לא הבנתי מדוע מדינת ישראל הריבונית, שמייצגת את העם היהודי, איננה יכולה להוביל מאבק נגד הסכם גרעין עם מדינה שמכריזה על כוונתה להשמיד אותנו. אני חושב שזו לא רק זכותי, זו חובתי להצביע על הסכנות הללו". אמר נתניהו.

קרא עוד:
[postim]

ראש הממשלה הסביר כי הבעת העמדה הנחרצת "לא רק שאינה פוגעת במדינת ישראל, היא משרתת את מדינת ישראל, משום שכל הגורמים בארצות הברית, לרבות אלה שתמכו בהסכם, אומרים 'בוודאי שצריך להתנגד לתוקפנות האיראנית, בוודאי שצריך לחזק את מדינת ישראל'. כמובן הדבר בא לידי ביטוי גם בדברים שאומר הנשיא אובמה והמזכיר קרי שאתמול דיברתי עימו".

נתניהו צפוי להיפגש עם הנשיא אובמה בבית הלבן, בכ"ז חשון (9 בנובמבר), כאשר מרבית הפרשנים כבר מגדירים את מפולת היחסים כ'קריסה'. "זה ברור שלא הייתה קריסה של יחסים כזאת, גם לא יכולה להיות קריסה של יחסים כזאת, ולכן אני חושב שכדאי לכל המומחים האלה להיות קצת יותר צנועים" אמר ראש הממשלה בתשובה לשאלות כתבים בעניין, "אני חושב שאני יודע איך לנווט את היחסים של מדינת ישראל, איך לשמור על המדינה שלנו, ואנחנו שומרים עליה – גם מול האיומים החיצוניים, גם בגבולות, וגם על היחסים שלנו עם הטובה בידידותינו, ארצות הברית".

(אילוסטרציה: עמוס בן גרשום-לע"מ)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו