"לאפשר לקשישים להשתמש בגמלת הסיעוד כדי לממן בן משפחה שיסעד אותם"

כך אמר ח"כ אורי מקלב במהלך דיון של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות • "זהו הדבר הנכון ביותר ערכית, משפחתית ומוסרית", הוסיף

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה השבוע פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית, לפיה מעתה ובאופן קבוע יוכלו זכאים לגמלת סיעוד בכל רחבי הארץ לבחור האם לקבל את הגמלה ככסף, או כשירותי סיעוד באמצעות חברות סיעוד.

עד כה ניתנה אפשרות הבחירה באמצעות הוראות שעה, כניסויים זמניים בלבד וביישובים מסוימים. בכל שלב יוכלו הזכאים לשנות החלטתם ולבחור באפשרות השנייה.

בדיון הדגיש חבר הוועדה, ח"כ אורי מקלב, כי "כאשר הוצע לראשונה כי הגמלה תוכל לעבור ישירות לקשיש תמכנו בכך, על אף החששות שנשמעו אז ואנו שמחים כי הן התבדו והשתחררנו מהקיבעון ומפטרונות היתר".

קרא עוד:
[postim]

עוד דרש ח"כ מקלב להוסיף רובד נוסף להצעה, באמצעות אימוץ הצעת החוק שמוביל ח"כ הרב משה גפני ואשר הונחה על שולחן הכנסת, לפיה באמצעות גמלת הסיעוד יוכלו קשישים לממן בן משפחה מדרגה ראשונה שיסעד אותם. בתגובה הודיע מנכ"ל הביטוח הלאומי, מר שלמה מור יוסף, כי הביטוח הלאומי יבחן את דרכי יישום ותמיכה בהצעה שיש בה צדדים חיובים.

"החוק הנוכחי נותן יתרון לאנשים זרים על פני בני משפחה המעוניינים לסעוד את בן משפחתם הקשיש, אך אם נוכל לתת לאותו בן משפחה – שיעמוד בכל כללי הביטוח הלאומי – לסעוד את הקשיש בתשלום גמלת הסיעוד, הרי שזהו הדבר הנכון ביותר מבחינה ערכית, מוסרית ומשפחתית כדי שהקשישים יוכלו להמשיך להיות עם מי שהם מכירים ובן המשפחה יוכל לסעוד אותם מבלי שתהיה לו דאגה כלכלית. בנוסף, זהו גם הדבר הנכון כלכלית משום שהוא מוסיף מקומות תעסוקה", הסביר ח"כ מקלב בוועדה.

(אילוסטרציה: נתי שוחט – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו