מערכת 'כיפת ברזל' יירטה רקטה ששוגרה לעבר אשדוד • צפו

אזעקה עולה ויורדת נשמעה הערב בעיר אשדוד וביישובים נוספים הסמוכים לה • מצה"ל נמסר כי בוצע יירוט אחד מוצלח על ידי מערכת 'כיפת ברזל' • יעלון הבוקר: "מקווה שהמצב הביטחוני הנוכחי יימשך גם בשנים הבאות"

הסתיו אמנם עדיין לא הגיע, אך טפטוף הרקטות כבר מתרחב צפונה לעבר העיר החמישית בגודלה בישראל והחריד הערב יותר מרבע מיליון אזרחים בעיר אשדוד ובסביבתה.

בשעה 22:47 נשמעו אזעקות עולות ויורדות במרחבי ההתרעה לכיש 271 ו-245, הכוללים את היישובים אשדוד, בני דרום, נווה הרצוג, ניר גלים, ניצן וניצנים. מעט יותר מחצי דקה לאחר מכן, נשמעו היטב שני פיצוצים ומיד הופעלה האזעקה פעם נוספת באשדוד ובסביבתה (מרחב 271 בלבד).

קרא עוד:
[postim]

מצה"ל נמסר כי מערכת 'כיפת ברזל' זיהתה ירי של רקטה אחת ויירטה אותה בהצלחה מעל לשמי אשדוד. תושבים זריזים מיהרו לתעד את היירוט, בתקווה קלושה כי לא יהיו הזדמנויות נוספות לצלם את הפלא הטכנולוגי בפעולה…

(צילום: אלי אדרי)

הפעם האחרונה בה בוצע ירי לעבר העיר, הייתה בחודש סיון אשתקד, מיד לאחר חג השבועות. הירי לפני ארבעה חודשים היה הראשון מאז סיום מבצע 'צוק איתן' בחודש אב תשע"ד, אשר בוצע לטווח כה גדול, אך מאז כבר נשמעו לא פחות מ-12 אזעקות ביישובי עוטף עזה ואף בעיר אשקלון, המונה כ-125,000 תושבים ונחשבת ל-12 בגודלה בישראל. זאת מלבד מספר רקטות ופצצות מרגמה ששוגרו בלא שהופעלה האזעקה.

היום ביקר שר הביטחון, משה יעלון, ביישובי עוטף עזה והתייחס למצב הביטחוני, ממנו הוא מרוצה: "מעבר לגדר, ברצועת עזה, חמאס ששולט ברצועה מורתע, מתמודד עם אתגרים פנימיים, גם מול גורמי דאעש כאלה ואחרים שלעתים יורים מהרצועה כדי להתריס נגדו", אמר יעלון.

שר הביטחון הוסיף כי "חמאס מתמודד עם אתגרים אחרים, ואנחנו מנסים בעניין הזה להשתמש לא רק במקלות אלא גם בגזרים, לאפשר הכנסת חומרי שיקום או סחורות אחרות כדי להניע כלכלה, כי אין לנו שום עניין שתושבי עזה יחיו תחת מצוקה. כל עוד הם לא מאיימים עלינו או לא פוגעים ביישובינו, אנחנו כמובן מאפשרים ואף מעודדים את זה. כך שאני מקווה שהמצב הביטחוני הנוכחי יימשך גם בשנים הבאות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו