נציגי דגל התורה מכל רחבי הארץ התכנסו; גפני: "כל נסיונות הפגיעה בתנועה- כשלו"

ראש המועצה המקומית רכסים הרב יצחק רייך אירח בסוכתו את נציגי דגל התורה מ-45 רשויות מקומיות ברחבי הארץ בראשות רבני התנועה חברי הכנסת הרב משה גפני והרב אורי מקלב, מזכ"ל התנועה הרב יעקב אשר שעמדו על הישגי דגל התורה בהסכם הקואליציוני, בכנסת וברשויות המקומיות

נציגי דגל התורה מכל רחבי הארץ התכנסו בסוכתו של ראש מועצת רכסים הרב יצחק רייך (6)

עשרות רבות של נציגי דגל התורה מכל רחבי הארץ, בהם ראשי רשויות, סגני ראשי ערים וחברי מועצות מכל רחבי הארץ, התכנסו אמש למפגש החג השנתי בראשות ראשי התנועה ובהם יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ הרב אורי מקלב ומזכ"ל התנועה הרב יעקב אשר. את המפגש אירח בסוכתו ראש המועצה המקומית רכסים, הרב יצחק רייך.

קודם למפגש של תנועת דגל התורה, אירח ראש המועצה המקומית רכסים הרב יצחק רייך בסוכתו את רבני רכסים שליט"א, יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני וחברי המועצה והגופים השונים הפועלים בעבודה משותפת עם המועצה המקומית. בין היתר התארחו בסוכה מפקד משטרת זבולון נצ"מ אילן סרדל יחד עם סגל הפיקוח הבכיר של המרחב ותחנת רכסים, מנכ"ל תאגיד המים 'פלגי מים' מר יצחק הרשקוביץ, ראשי החברות הכלכליות הפועלות באזור, החברה למתנסים, שיקום שכונות, משרד הפנים, צמרת אגד הארצית והמחוזית, בהם מנהל התנועה הארצי מר אמיר קינן, מנהל תנועה צפון מר יקי כהן וסגנו מר עמי דרעי, מנהלי סניף בנק פאג"י בחיפה אשר פרסו חסותם לפרויקט חלוקת ערכות הקידושים לבתי הכנסת והישיבות ברכסים לקראת שמחת תורה ונציגים נוספים מהאזור כולו.

בכירי המשטרה בסוכתו של הרב רייך

לאחר מכן הגיעו לסוכה עשרות רבות של נציגי דגל התורה בעיריות ובמועצות מ-45 רשויות מכל רחבי הארץ לכינוס החג השנתי של התנועה, בראשות ראשי התנועה, חברי הכנסת וחברי ההנהלה הארצית של דגל התורה. כן השתתפו בכינוס מנכ"ל יתד נאמן הרב זליג אורלנסקי ומנכ"ל רשת הגנים הרב ישראל גולומב. לאחר תפילת מנחה הסבו המשתתפים הרבים סביב שולחנות ערוכים בטוב טעם, כאשר במתחם מיוחד שהוקצה לכך אף הוצבו מתקני מתנפחים לרווחתם של ילדי הנציגים.

את המעמד פתח מנהל המחלקה המונציפלית וסגן ראש עיריית בני ברק, הרב מנחם שפירא, שהודה למארח הרב יצחק רייך ולנציגים שהגיעו מכל רחבי הארץ, למרות המרחק הגדול ושיבח את פועלם הרב למען הציבור לאורך השנה כולה. לאחר מכן כיבד את חבר ועדת הרבנים של דגל התורה הגר"י אפרתי שליט"א לשאת דברים, ובדבריו עמד על חשיבות האחדות והציות לדעת תורה בפעילותם של כל נציגי דגל התורה באשר הם.

הגרי אפרתי1

אחר כך נשא דברים יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ הרב משה גפני, שהרחיב על ההתפתחות המשמעותית של תנועת דגל התורה בכל המישורים. הוא עמד על האחדות הנפלאה בין כלל נציגי התנועה והציות לדעת תורה, וציין כי פעמים רבים ניסו גורמים שונים לפגוע בהתפתחות של תנועת דגל התורה – אך נוכחותם של למעלה ממאה נציגים מכל הארץ בסוכתו של הרב רייך מעידה כאלף עדים כי אותן מזימות לא צלחו.

גפני נושא דברים (1)

לאחר מכן נשא דברים המרתא דאתרא של רכסים הגרי"מ זוננפלד שליט"א, אשר הרחיב בדבר מעצמת דגל התורה שכולה ציות לדעת תורה ויסודה בהררי קודש ע"י מרן הגרא"מ שך זצוק"ל והיא ממשיכה כיום באותה הדרך בהכוונת מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א ונושאת את דגל התורה בעוז לקדש שם שמים.

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, ח"כ הרב אורי מקלב, ציין את עמידתם האיתנה של נציגי דגל התורה בכל עיר ועיר על צרכיהם של בני התורה ללא כחל ושרק, גם אם בעקבות כך הם מושמצים ונרדפים על ידי ראש העיר, דוגמת הנעשה בעיר חיפה הסמוכה ובערים נוספות. לאחר מכן ציין ח"כ הרב מקלב כי העובדה שאנו מתכנסים בחג הסוכות אחרי תקופה ממושכת של עשייה למען הציבור ששיאה בביטול הגזירות שהטילה הממשלה הקודמת אינה מובנת. "השנה הייתה אמור להיות שנת גזירה שהטילה הממשלה, אך בשנה החולפת היו בחירות והתחלפה הממשלה, וב"ה לא רק שעצרנו את הגזירות והחזרנו את המצב לקדמותו אלא שאנחנו במימוש ההסכם הקואליציוני שבכל אחד מסעיף ישנה בשורה. אף צעד לא היה מובן מאליו וראינו את הסייעתא דשמיא בכל שלב ושלב בשנה האחרונה", הוסיף.

הרב מקלב נושא דברי (2)

מזכ"ל דגל התורה, הרב יעקב אשר, אמר כי תפקידה של תנועת דגל התורה ונציגה לשמר את מעמד התורה ובני התורה ולדאוג לרוחניות, כאשר מדובר בהובלת המאבקים על קדושת השבת, בפתיחת מוסדות לילדי קירוב וכדומה. "בכל השיחות שלנו עם מרן ראש הישיבה שליט"א מדובר אך ורק בנושאים רוחניים", הוסיף. כן עמד על כך שנציגי דגל התורה צריכים לפעול בשיתוף פעולה ובאחדות.

מנכ"ל לב לאחים, הרב אליעזר סורוצקין, ציין אף הוא את הכינוס בחג הסוכות בשנה שעבר אז עיקר השיג והשיח עסק בממשלת השמד וברדיפות של עולם התורה. "עברה שנה ומי האמין שזה מה שיקרה", אמר, "מאה אלף בני אדם בראשות גדולי ישראל שליט"א התאספו ברחובה של עיר, תוצאות הבחירות שינו את המפה הפוליטית והוקמה ממשלה שחתמה עמנו על הסכם קואליציוני שמביא להגדלת תקציב הישיבות והאברכים, תיקון חוק הגיוס והישגים ברבדים נוספים. אולי ציפינו ליותר, אבל כשאנחנו חלק מהממשלה – המאבקים הבאים יהיו קלים יותר".

המארח, ראש המועצה המקומית רכסים הרב יצחק רייך, הודה לנציגים הרבים שהגיעו לשמחת החג בסוכתו וציין כי כמי שנמצא בעשייה המונציפלית שנים ארוכות הוא חש בהערכה הגדולה של משרדי הממשלה לפועלם של נציגי דגל התורה וכי אין ספק כי הדבר הוא בזכות ברכתם של מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א המנחה את הפעילות למען הכלל והפרט.

המארח הרב יצחק רייך נושא דברים (1)

בתום הכינוס נותרו רבים מנציגי דגל התורה ברכסים, על מנת שיוכלו להשתתף בשמחת בית השואבה המרכזית שנערכה מאוחר יותר במתחם מוסדות החינוך בגבעה ג' ברכסים על ידי המועצה המקומית ובחסות ראש המועצה הרב יצחק רייך. בשמחה השתתפו אלפים מתושבי רכסים והצפון מכל הקהילות והחוגים בראשות רבני היישוב ורבני הקהילות שליט"א, כאשר בעל המנגן מוטי שטיינמץ מנעים בקולו לשמחת חג בליווי תזמורתו של רובי בנט. שמחת בית השואבה נערכה בהפרדה מלאה, כאשר עובדי המועצה המקומית רכסים חילקו אלפי כוסות שתייה להמונים ודאגו לכל פרט ופרט לרווחתם של המשתתפים בשמחת בית השואבה המרכזית.

צילומים: יצחק שכטר

גפני (1)

גפני נושא דברים (2)

הגרי אפרתי

הגרימ זוננפלד נושא דברים

המארח הרב יצחק רייך נושא דברים (2)

הרב מקלב נושא דברי (1)

מנחם שפירא (1)

מנחם שפירא (2)

נציגי דגל התורה מכל רחבי הארץ התכנסו בסוכתו של ראש מועצת רכסים הרב יצחק רייך (1)

נציגי דגל התורה מכל רחבי הארץ התכנסו בסוכתו של ראש מועצת רכסים הרב יצחק רייך (2)

נציגי דגל התורה מכל רחבי הארץ התכנסו בסוכתו של ראש מועצת רכסים הרב יצחק רייך (3)

נציגי דגל התורה מכל רחבי הארץ התכנסו בסוכתו של ראש מועצת רכסים הרב יצחק רייך (4)

נציגי דגל התורה מכל רחבי הארץ התכנסו בסוכתו של ראש מועצת רכסים הרב יצחק רייך (5)

נציגי דגל התורה מכל רחבי הארץ התכנסו בסוכתו של ראש מועצת רכסים הרב יצחק רייך (7)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו