וְלָמְדוּ לְיִרְאָה: רבבות השתתפו במעמד 'זכר להקהל' והכנסת ספרי תורה לרחבת הכותל המערבי

בספרי התורה קראו הרבנים הראשיים לשעבר והרבנים הראשיים לישראל הנוכחיים • מיד לאחר מכן החלו חגיגיות שמחה של תורה בריקוד עם ספרי התורה כאשר הקהל מצטרף לריקוד והשמחה של הרבנים והתורמים, לקול השירה והצלילים של גלריית החזנים והזמרים

מעמד זכר להקהל ברחבת הכותל המערבי (4)

מעמד מרגש ומיוחד של זכר להקהל והכנסת 4 ספרי תורה לכותל המערבי התקיים אמש ברחבת הכותל המערבי בהשתתפותם של כמאה אלף אנשים ובמעמד נשיא המדינה והרבנים הראשיים לדורותיהם. חברי מועצת הרבנות הראשית, רבני ערים, ראש עירית ירושלים ושרים.

המעמד שמתקיים אחת לשבע שנים. במוצאי שנת השמיטה מתקיים כזכר למעמד שנערך בבית המקדש בו היה קורא מלך ישראל בתורה בהשתתפות של אנשים, נשים וטף, כדי ללמד את בני ישראל לשמור ולעשות את כל דברי התורה וליראת שמים.

למרות הרגישות הבטחונית הגיעו לרחבת הכותל המערבי עשרות אלפי איש מכל החוגים, העדות והמעמדות אשר באו לשמוח בשמחתה של תורה, וכזכר להקהל ולשמחת בית השואבה.

המעמד שנוהל על ידי מר מרדכי (סולי) אליאב- מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי נפתח בהתרגשות בקבלת עול מלכות שמים מפיו של רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ שליט"א, ובפרקי תהילים מפיו של נשיא המדינה ראובן ריבלין.

ספרי התורה נתרמו על ידי מר איירה ואינגה רנרט מארה"ב , לכבוד חללי כוחות הבטחון. מר זורי ומזל פורטונה עטייה ממכסיקו. מר אלברטו ושרון כוכב ממכסיקו לכבוד פצועי צה"ל ובתפילה להחלמתם, ומר ולדמיר סלוצקר יו"ר הקונגרס היהודי הישראלי לכבוד אחדות ישראל.

בספרי התורה קראו הרבנים הראשיים לשעבר: הראשון לציון הרב אליהו בקשי דורון. רבה של תל אביב הרב ישראל מאיר לאו. הראשון לציון ורבה של ירושלים הרב שלמה משה עמאר. הרב יונה מצגר, והרבנים הראשיים לישראל הנוכחיים הרב דוד לאו והראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א.

מעמד זכר להקהל ברחבת הכותל המערבי (3)

מעמד זכר להקהל ברחבת הכותל המערבי (2)

לאחר מכן נערכו תפילות על ידי הרב חיים דרוקמן ראש ישיבות בני עקיבא, הרב הראשי לצה"ל הרב רפי פרץ, והרבנים הראשיים לישראל. ותקיעת שופר מפי בעל התוקע הרב שמואל כהן.

בהתרגשות נערכה שמחה של תורה בריקוד עם ספרי התורה כאשר הקהל מצטרף לריקוד והשמחה של הרבנים והתורמים, לקול השירה והצלילים של החזן הראשי של בית הכנסת הגדול בירושלים הרב חיים אדלר, הפייטן יהודה נפתלי, מקהלת נרננה, מנדי ג'רופי ויענקי רובין. לכבודה של תורה, לכבוד חג הסוכות ולזכר שמחת בית השואבה.

מעמד זכר להקהל ברחבת הכותל המערבי (1)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו