לאחר הסערה התקשורתית: פרופ' רוטשטיין מונה למנכ"ל הדסה

הפרופ' זאב רוטשטיין ייכנס לתפקיד מנכ"ל בית החולים הדסה בתחילת ינואר 2016 בגיבוי חוות דעת משפטית המאשרת את המינוי • שר הבריאות יעקב ליצמן הביע תקווה שמינוי רוטשטיין יתרום למאמצים לשינוי מבורך להדסה

על רקע המשבר שפקד את הדסה, הודיע היום שר הבריאות יעקב ליצמן על השלמת הליכי מינויו של הפרופסור זאב רוטשטיין לתפקיד מנכ"ל הדסה.

בהתאם להודעת דירקטוריון הדסה על מינויו כמנכ"ל הדסה, פרופ' רוטשטיין יחל בתפקידו כמנכ"ל בית החולים הדסה בתחילת ינואר 2016. כבר בתקופה הקרובה יקיים רוטשטיין סבב פגישות בהדסה לצורך היכרות והכרת המערכות השונות בבית החולים.

פרופ' רוטשטיין מכהן כמנכ"ל המרכז הרפואי שיבא שבתל השומר זה 11 שנה וכיהן בתפקידים בכירים שונים בבית החולים במשך 26 שנה קודם לכן. גופים שונים ניהלו מאבק משפטי וציבורי למנוע את המינוי, בשל טענות לליקויים חמורים בסדרי המנהל התקין תחת ניצוחו פרופ’ רוטשטיין בשיבא, אולם בחוות דעת שהוגשה לפני כחודשיים על ידי היועץ המשפטי לממשלה, נאמר כי אין כל בעיה משפטית במינויו של מנכ”ל בית החולים שיבא, הפרופסור זאב רוטשטיין, למנכ”ל בית החולים ‘הדסה’.

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן בירך על מינויו של רוטשטיין: "נעשה הכל כדי שיצליח במשימה החשובה להצעיד את הדסה לשגשוג ולהצלחה, לטובת ציבור החולים". שר הבריאות הביע תקווה שמינוי רוטשטיין יתרום למאמצים לשינוי מבורך להדסה, כפי שהדסה היתה בעבר ולמה שהיא צריכה ויכולה להיות בקרוב, בעזרת השם.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר כי "בתי החולים של הדסה היו תמיד וימשיכו להיות מאבני היסוד של מערכת הבריאות בישראל ואנו נפעל ביחד עם המנכ"ל הנכנס והצוות הניהולי להמשך צמיחתו והתפתחותו של בית חולים".

קרא עוד:
[postim]

נשיאת ארגון נשות הדסה, מרסי נתן, אמרה כי "הגעתו של מנכ"ל קבוע, פרופ' זאב רוטשטיין, ביחד עם הצוות המצוין שכבר נמצא בבתי החולים, היא צעד חשוב בתהליך ההבראה עליו אנו עמלים מדי יום".

יו"ר דירקטוריון הדסה ארז מלצר, הודה למנכ"לית הזמנית הפרופ' פרץ, ואמר כי עם השלמת שלב א' בתוכנית ההבראה, אין ספק כי דרוש לבית החולים מנכ"ל קבוע, "אנו משוכנעים כי פרופ' רוטשטיין מביא עמו את הניסיון והידע הדרושים לתפקיד.

(אילוסטרציה: גדעון מרקוביץ' – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו