מהשבוע הבא: התיקוף במטרופולינים יתאפשר מכל הדלתות

עידן חדש בתחבורה הציבורית מיום שני: עולים לאוטובוס מכל הדלתות בעשרות קווים מרכזיים של אגד ודן בתל אביב וגוש דן • בשלב הראשון יופעל השירות החדש ביותר מ-200 אוטובוסים בתל אביב וגוש דן • בסיום הפרויקט הוא יופעל בכ-25% מכלל הנסיעות במטרופולינים ויקיף כ-160 מיליון נוסעים בשנה, המהווים כ-30% מכלל הנוסעים במטרופוליני

בעקבות פיילוט מוצלח במספר קווי אוטובוסים של דן בתל אביב. החל מיום שני הבא (16 בנובמבר) יחל משרד התחבורה ביישום השלב הראשון של התוכנית שתאפשר לבעלי כרטיס רב קו לדלג על הנהג ולעלות לאוטובוס מכל הדלתות, בדומה לנהוג ברבות ממדינות אירופה.

על פי תכניתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, העלייה מכל דלתות האוטובוס תתאפשר בשלב הראשון, בשמונה קווים מרכזיים של קואופרטיב אגד וחברת דן, בתל אביב וגוש דן ותקיף עשרות אלפי נוסעים ביום.

השר כץ ציין כי ההסדר החדש יקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים ויגביר את רמת השירות באופן משמעותי. כמו כן, יצמצם באופן ניכר את התעסקות הנהג בתשלום דמי הנסיעה ויאפשר לו להתמקד בנהיגה.

קווי האוטובוסים הראשונים שבהם ניתן יהיה לעלות מכל הדלתות, הם קווים עתירי נוסעים. מדובר בכ-70 אוטובוסים של קואופרטיב אגד הפועלים בקווים 71, 76, 171 ו-271, וכ-120 אוטובוסים של חברת דן (מתוכם כ-75 אוטובוסים מפרקיים), בקווים 18, 51, 82 ו-125.

במהלך חודש דצמבר יושק השירות גם בעשרה קווים נוספים, עתירי נוסעים במטרופולין ירושלים. מדובר, בין השאר, בקווים 19, 20, 24, 27, 71, 72, 74 ו-75. לאחר מכן יורחב השירות לקווים מרכזיים במטרופולין חיפה, בהם קווים 17, 19, 28, 111, 112, 123 ו-101.

קרא עוד:
[postim]

שר התחבורה ציין כי בחודשים הקרובים יופעל השירות החדש המאפשר עלייה מכל הדלתות בכ-25% מכלל הנסיעות במטרופולינים ויקיף כ-160 מיליון נוסעים בשנה, המהווים כ-30% מכלל הנוסעים במטרופולינים.

במסגרת הפרויקט יתאפשר לבעלי כרטיס רב קו לעלות מכל הדלתות של האוטובוס ולהעביר את הכרטיס במכשיר תיקוף (ולידטור) הכרטיסים, המותקן בסמוך לכל אחת מדלתות האוטובוס.

אגד ודן הצטיידו בתקופה האחרונה במכשירי תיקוף אלקטרוניים והונחו לבצע הדרכות לנהגים ולמבקרים שיפקחו על תשלום דמי הנסיעה של הנוסעים. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, המובילה את יישום הפרויקט, גיבשה תכנית הסברה לציבור שתפורסם במהלך השבועות הראשונים של השירות החדש.

השר כץ ציין כי העלייה מכל הדלתות מונהגת כיום בהצלחה ברכבת הקלה בירושלים, במטרונית בחיפה ובשני קווים מרכזיים של חברת מטרופולין בשרון. לדברי השר כץ, התקנת מכשירי תיקוף בדלתות האחוריות תופעל כסטנדרט שירות ברוב קווי האוטובוסים בישראל.

לדברי מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, יישום השרות באזור השרון, גוש דן ומטרופולין חיפה יביא לקיצור זמני הנסיעה וצפוי להסתיים עד לסוף שנת העבודה הנוכחית. בכוונת משרד התחבורה להרחיב את השירות לאזורים נוספים, ולהכליל אותו במכרזים העתידיים של התחבורה הציבורית.

(אילוסטרציה: יונתן זינדל – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו