מועצת גדולי התורה בהוראה חד משמעית: לא יהיה תקציב בלי חוק הגיוס

"הסכמים חייבים לכבד ועליכם לעמוד על כך שחוק הגיוס יושלם על ידי שלוש קריאות, לפני אישור תקציב המדינה", נאמר במכתב נחרץ ששיגר מזכיר מועצת גדולי התורה אל חברי הכנסת של אגודת ישראל

המשבר הפוליטי בעניין תקציב המדינה מעמיק: מועצת גדולי התורה של אגדות ישראל הורתה היום לנציגי המפלגה בכנסת, כי אם לא יועלה תיקון חוק הגיוס להצבעה בקריאה שנייה וקריאה שלישית יחד עם תקציב המדינה, לא יצביעו הח"כים בעד התקציב.

במכתב ששיגר מזכיר המועצה, הגאון רבי מרדכי שטרן, אל חברי הכנסת של אגודת ישראל, נאמר: "לבקשתכם שאלתי את פי גדולי התורה היראה והחסידות, חברי מועצת גדולי התורה, בקשר לשינוי חוק הגיוס.

"הננו להודיעכם כי דעתם היא כי הסכמים חייבים לכבד וכי עליכם לעמוד על כך שחוק הגיוס יושלם על ידי שלוש קריאות, לפני אישור תקציב המדינה", מבהיר הגר"מ שטרן.

קרא עוד:
[postim]

מדובר במסר ברור לראש הממשלה, בנימין נתניהו וליו"ר הקואליציה, חבר הכנסת צחי הנגבי מהליכוד. בימים האחרונים אמר הנגבי לח"כי יהדות התורה כי בשל לוח הזמנים הקצר והרצון לקיים דיון מעמיק בחוק הגיוס, יידחה אישורו הסופי בכמה שבועות נוספים – בניגוד להסכם הקואליציוני המפורש.

בתחילת השבוע אמר יו”ר סיעת יהדות התורה בכנסת, ח”כ מנחם אליעזר מוזס, “לא תהיה קריאה שנייה ושלישית על התקציב ללא הצבעה בקריאה שנייה ושלישית על חוק הגיוס”. גם שר הבריאות, יעקב ליצמן וסגן שר החינוך, מאיר פרוש, התבטאו ברוח דומה.

מועצת אגודה 23

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ומה עם רבני דגל?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו