הממשלה התחייבה למועצגה"ת: חוק הגיוס יאושר תוך עשרה ימים

מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט הציג בפני מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל התחייבות חתומה בידי ראשי סיעות הקואליציה להעביר את תיקון גזירת הגיוס בשבוע שלאחר אישור התקציב • שר הבריאות ליצמן וסגן שר החינוך פרוש הציעו לפני האדמו"רים את הצדדים והשיקולים השונים וקיבלו אישור להעברת התקציב בטרם יתוקן חוק הגיוס

ראשי ואדמו"רי החסידויות הגדולות, חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, התאספו היום אחה"צ בבית הוועד הפועל בירושלים לדיון בהול ומהותי בשאלת האמון בהבטחות ראש הממשלה לאישור חוק הגיוס. לאחר שקיבלו התחייבות חתומה של כלל ראשי סיעות הקואליציה, נחה דעתם והמהלך יצא לפועל.

הבוקר אושר התיקון לחוק הגיוס בוועדת השרים לענייני חקיקה ובישיבת הממשלה. מתווה חוק הגיוס החדש פוטר מאחריות פלילית ומייתר את הסנקציות הכלכליות באם יימשכו יעדי הגיוס הריאליים. אישור הממשלה מהווה צעד נוסף וחשוב לאישור התיקון בחוק הגיוס שעליו הוסכם במסגרת הסכמי הקואליציה, ואישורו בהצבעה שניה ושלישית יובא בשבוע הקרוב אל הכנסת.

חברי הכנסת החרדיים הציגו את עמדת מועצגה"ת שלא לתמוך בתקציב עד אשר יוסדר סופית מעמדם של בני הישיבות בחוק הגיוס החדש, וראשי הסיעות הבהירו את עמדת גדולי ישראל לראש הממשלה בנימין נתניהו. ראש הממשלה ששב עתה מארה"ב הבהיר לח"כים החרדיים כי אילוצי זמנים ושיקולי ניראות ציבורית מחייבים את דחיית העברת חוק הגיוס עד לאחר אישור התקציב, אלא ש'יהדות התורה' חששה, ובצדק, כי משתובטח ממשלתו של נתניהו לחודשים הקרובים, ספק רב אם יחדל ראש הממשלה מנוהל הסחבת בו הוא בקי.

קרא עוד:
[postim]

הערב, שיגר נתניהו את איש אמונו, מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, אשר הציג בפני האדמו"רים ערבויות להעברת חוק הגיוס המתוקן גם לאחר אישור התקציב. הבהילות בדבר מועד הכינוס נוצרה לאחר שכבר מחר אמורה לעלות הצעת חוק הגיוס לאישור מליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

בפני מועצגה"ת יופיעו נציג יהדות התורה בוועדה לתיקון חוק הגיוס עו"ד יצחק מירון, וחברי הכנסת מסיעת אגודת ישראל. שר הבריאות יעקב ליצמן הציג את מכתב ראשי סיעות הקואליציה ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הם מתנצלים כי בשל טעמים טכניים לא יעלה ביד הקואליציה להעביר את התיקון לחוק שירות הביטחון בעניין דחיית שירותם של תלמידים הישיבות, עד למועד אישור התקציב.

ראשי סיעות הקואליציה, נתניהו, כחלון, בנט ודרעי, התחייבו כי התיקון לחוק יאושר בכנסת עד ליום רביעי בשבוע הבא י"ג כסלו (25.10.15).

מכתב

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עוד בשורה 'טובה' אחת כזאת ואבדנו.

אוי לעיניים שכך רואות, אוי לאוזניים שכך שומעות.

ואני לא מתכוין לחוק עצמו, אלא לכך שאתר חרדי יכול לטפוח על השכם וקרא לגזירת גיוס עם יעדים של קנטוניסטים כ'בשורה טובה', אכן, מהרסיך ומחריביך ממך יצאו. עצוב.

"עדיף לתאי הגזים ולא להיות חרד"ק"

אוי אוי! איזה חבל לסחור בנשמות באישור נציגינו החרדים רח"ל במקום לומר כמו שצריך

אני מתפלא שאתר חרדי נותן לתגובות מכפישות שכאלה כנגד מרנן ורבנן גדולי ישראל מועצת גדולי התורה ושלוחיהם, לעלות בלי שום סינון. האם לא שבענו מספיק מאנשים שהתיימרו לחנך את גדולי האדמורי"ם חברי מועצות גדולי התורה?

אשרינו שיש לנו מנהיגים צדיקי אמת.

מגיבים שוטים: מה אתם רוצים מהאתר? אתם מתקיפים את גדולי ישראל שמסכימים לחוק זה שהוא כמובן הרע במיעוטו. אתם אכן גבורים גדולים בסיסמאות והפגנות, אבל עיני העדה יודעים טוב יותר כיצד יש להנהיג את הציבור הגדול והקדוש. ב"ה שלא עזב אותנו וזיכה אותנו ברועים נאמנים צדיקים וגאונים וקדושים. לאורם נסע ונלך עד ביאת גואל צדק בב"א.

חברה, איפוא אתם עורכים טיש? אני מבין שאתם אדמור"ים לפחות כמו האדמור"ים חברי מעצג"ת, ככה שיש לכם דעה בנידון, אשמח להכיר אותכם, מעניין למה לא קראו לכם לאסיפה…

אכן צדקו נושאי השלט "גפני – ליצמן – פרוש, די! לנתינת יד להשמדתינו!

אין כזה דבר "יעדי גיוס ריאליים".
אנחנו לא מוסרים אף נשמה לשמד.
כשיש לנו כאלו נציגים שתמורות קצת מזומנים שהם קוראים ערבויות הם משחקים עם נפש האומה, ודוחים את ההצבעה לאחרי העברת התקציב.
אנו רואים שאין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים, ולהמשיך ביתר שאת וביתר עז, באי שיתוף פעולה עם מנגוני השמד, המובילים לאבדון של "הנשמות היקרות שנכנסו לההגדרה של יעדי הגיוס הריאליים".

זה אמיתי שמעלים כאן תגובה שכזו (תגובה 7) עם מילים בוטות הלקוחות ממחזות אנטישמיים נגד יהודים חרדים המוסרים נפשם על קיומו של עולם התורה?
לאן הגענו?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו