במהלך הריסת ביתו של רוצח: 3 מחבלים נהרגו בעימותים עם צה"ל

כוחות צה"ל הגיעו הלילה אל מחנה הפליטים קלנדיה, במטרה להרוס את ביתו של המחבל שרצח את דני גונן הי"ד לפני מספר חודשים • במקום התפתחה התפרעות המונית, במהלכה נורתה אש חיה לעבר הכוח • החיילים לא נפגעו וההריסה הושלמה

שלושה חמושים פלסטינים נהרגו הלילה במחנה הפליטים קלנדיה שבצפון ירושלים, בעת עימותים באש חיה עם כוח צה"ל שבא להרוס את ביתו של המחבל שרצח את דני גונן הי"ד, לפני כחמישה חודשים בבנימין. לא היו נפגעים מקרב החיילים ומלאכת ההריסה הושלמה.

ההריסה בוצעה הלילה בעקבות האישור הסופי שהעניק בג"ץ להריסת בתיהם של מספר מחבלים שרצחו יהודים בחודשים האחרונים. כוחות הנדסה של צה"ל בליווי אבטחה כבדה הגיעו אל בית המחבל, אך נתקלו בהתנגדות עזה של תושבי המחנה.

במהלך ההריסה פתחו מחבלים חמושים באש לעבר הכוחות ואלה הגיבו בירי אש חיה. במקום התפתחה התפרעות אלימה והמונית, בה השתתפו מאות פלסטינים שהשליכו מטענים, בקבוקי תבערה ויידו אבנים וסלעים לעבר החיילים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

קרא עוד:
[postim]

כזכור, דני גונן הי"ד, בן 25 מלוד, נרצח ביריות לפני כחמישה חודשים, בעת שנסע ברכבו בדרך עפר באזור המעיינות של עין בובין, בסמוך ליישוב דולב שבבנימין. חברו שהצטרף לטיול והיה עמו ברכב, נפצע באורח בינוני.

2017410-18העימותים הקשים בקלנדיה

“כשהגענו לצומת, ירד אלינו מישהו ברגל, רצה לדבר אתנו", סיפר ניצול הפיגוע, נתנאל חדד, לאחר הרצח. "דני היה הנהג ואני לידו. פתחנו את החלון, הוא חייך ושאל על המים במעיין. הוא אמר ‘תודה’ והמשכנו לנסוע. הוא המשיך ללכת ואחרי שתי שניות קורא לנו חזרה. עצרנו שוב, ואז הוא מתחיל לירות. קודם בדני ואחר כך בי. הוא הלך לחזית של האוטו והמשיך לירות".

הרוצח, מוחמד אבו-שאהין (30), תושב מחנה הפליטים ופעיל ה'תנזים', נעצר ימים ספורים לאחר הרצח, יחד עם שני חברים נוספים בחוליה ושני סייעניהם – כולם תושבי קלנדיה. שאהין היה כלוא בעבר במשך שנתיים וחצי בגין תכנון פיגועים ובתקופה שלפני הרצח ביצע מספר ניסיונות לפגוע ביהודים – באחד מהם ירה זיקוק לעבר קצין צה"ל ופצע אותו בידו.

photo_2015-06-19_19-05-58דני גונן הי"ד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו