ברוב קואליציוני דחוק: הכנסת אישרה את תקציב המדינה

כחצי יממה של 422 הצבעות חוזרות ונשנות הסתיימה לפני שעה קלה עם העברת תקציב המדינה לשנים 2015-2016 בכנסת • 61:59 זהו פער הקולות שקבע את יעדם של קרוב לטריליון שקלים ואת מצבם הכלכלי של שמונה מיליון תושבים

בתום דיון ממושך שכלל 402 הצבעות אלקטרוניות ו-20 הצבעות שמיות, אושרה במליאת הכנסת בקריאה שלישית הצעת חוק תקציב המדינה לשנות התקציב 2015-2016, ברוב של 61 תומכים מול 59 מתנגדים.

מליאת הכנסת גם אישרה בקריאה שלישית את הצעות החוק התקציביות הנוספות הכלולות בחוק ההסדרים, ובהם: הצעת חוק התכנית הכלכלית שאושרה ברוב של 59 תומכים מול 57 מתנגדים, חוק ההתייעלות הכלכלית אושר ברוב של 57 תומכים מול 55 מתנגדים. בנוסף אישרה המליאה בקריאה שלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה ברוב של 57 תומכים נגד 55 מתנגדים.

קרא עוד:
[postim]

בדיון על התקציב שקדם להצבעה אמר שר האוצר כי התקציב הזה הוא תקציב אחראי, הגרעון שנקבע על 2.9% הוא נמוך מהממשלה הקודמת שהיה 3.4%.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אשר הציג את הצעות החוק אמר: "לראשונה אנחנו הולכים לאשר תקציב וחוק הסדרים שאין בו גזירות. אפשר להתווכח לגבי מנועי הצמיחה, אבל אין גזירות. יש שיפור בנושאים רבים כמו הדיון ויוקר המחירים, הולכים להיטיב עם העם, עדיין לא מספיק".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו