לפני שיצא לדקור: המחבל התקלח וביקש מאחותו שתתפלל לעילוי נשמתו…

כתב אישום הוגש הבוקר נגד הערבי הישראלי שביצע לפני מספר שבועות את פיגוע הדקירה באילת, בו נפצעה אישה באורח קל • "הוא קילל את היהודים וטען כי הדם שלו הוא דם פלסטיני"

פרקליטות מחוז דרום הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום נגד אזרח ישראלי, תושב אום אל-פאחם בן 24, שביצע לפני כחודש את פיגוע הדקירה באילת, בו נפצעה אישה באורח קל.

כתב האישום מייחס למחבל ביצוע עברות של ניסיון לרצח, פציעה בנסיבות מחמירות והחזקת סכין ממניע גזעני.

על פי כתב האישום, בימים שטרם הפיגוע התבטא האיש מספר פעמים בגנות היהודים ומדינת ישראל, קילל אותם וטען כי הדם שלו דם פלסטיני, וכן שמע שירים בעלי תוכן לאומני ומסית כנגד היהודים ומדינת ישראל.

לפני שלושה שבועות החליט לעשות מעשה. הוא בחר סכין ארוכה ווידא כי היא חדה וחותכת. לאחר מכן התקלח והתפלל תפילה מיוחדת, מתוך הבנה שייתכן שהוא יחוסל בעת הפיגוע, ביקש סליחה מבני משפחתו וביקש מאחותו שתתפלל בשבילו… הוא הסתיר את הסכין בכיס מכנסיו והחל לחפש ברחוב אנשים בעלי חזות יהודית.

קרא עוד:
[postim]

את קרבנו מצא המחבל לאחר מספר דקות, בסמוך לתחנת אוטובוס ברחוב חטיבת גולני בעיר. בתחנה עמדה אישה אחת לבדה והוא הגיח מאחורי גבה ודקר אותה בכתפה. מעוצמת הדקירה, הסכין נשארה נעוצה בגופה של הפצועה, שהחלה לצעוק וגרמה לו להימלט מהמקום, תוך כדי שהוא מסיר את חולצתו במטרה להקשות על זיהויו. שוטרים שהוזעקו למקום חיפשו אחר המחבל, איתרו אותו ועצרו אותו.

כזכור, בתחילה לא היה ברור מה הרקע לדקירה ורק לאחר שבועיים הותר לפרסום כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. בבקשת המעצר נכתב: "הנאשם הוכיח במעשיו כי הוא נחוש לפגוע ולהמית יהודים חפים מפשע מתוך מניע גזעני, לאומני ודתי ותוך נכונות להקריב את חייו לשם מטרה זו. בנסיבות אלו, בפרט בימים טרופים אלה בהם מצויה מדינת ישראל במתקפת טרור גם מצד מפגעים בודדים, אשר אינם משתייכים באופן מוגדר או מובהק לארגון טרור כזה או אחר, מסוכנתו כלפי בטחון הציבור ובטחון המדינה הינה ברף הגבוה ביותר".

(צילום אילוסטרציה: מועמר עוואד – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו