המפלגות, חברות הסלולר והבנקים. את מי עוד הישראלים שונאים?

בצל גל הטרור, הגופים האהודים ביותר בחברה הישראלית הם כוחות הביטחון וארגוני החירום • גם המשטרה, שסבלה בשנים האחרונות מהתרסקות תדמיתה, צוברת אהדה מחודשת • מבקר המדינה ובג"צ ממשיכים לספוג ירידות ובעלי המקצוע השנואים ביותר הם פוליטיקאים ועורכי דין

לקראת כנס שדרות שייערך השבוע התפרסם היום ב'ידיעות אחרונות' מדד האהדה של הציבור הישראלי לגופים ולמגזרים לשנת 2015.

כ-500 נשאלים בני 18 ומעלה דירגו את מידת חיבתם על פי סולם של 1-5. המטרה: לבדוק את מידת האהדה שהציבור רוחש למגזרים, לבעלי תפקידים ולגופים שונים בארץ. הסקר נערך על ידי ד"ר אריה רותם.

על פי תוצאות הסקר, הגופים האהודים ביותר בחברה הישראלית הם צה"ל עם ציון ממוצע של 93 מתוך 100, אחריו נמצאים זק"א 91%, מד"א 90%, והכי פחות אהודים הם המפלגות, חברות הסלולר והבנקים.

בתי החולים והמשטרה שיפרו השנה את מעמדם לעומת השנה שעברה, ואילו מבקר המדינה ובג"צ נמצאים במגמת ירידה עקבית מאז 2013.

קרא עוד:
[postim]

הפוליטיקאים נמצאים במקום האחרון והלא מכובד גם בדירוג בעלי התפקידים, עם ציון נכשל של 8 נקודות מתוך 100. קצת מעליהם נמצאים עורכי הדין, ובראש הרשימה בעלי התפקידים האהודים ביותר: רופאים 86%, אנשי צבא 82% ומורים 77%.

נשיא כנס שדרות, עוזי דיין, אמר בתגובה לממצאים: "הישראלים מפגינים גם השנה אפס סובלנות לחוסר צדק המתבטא בחוסר שביעות רצון מתפקודם של נבחרי הציבור ושל המוסדות הפיננסיים הגדולים, ואילו אנשי הביטחון, המשטרה וההצלה זוכים לאהדה לאור תפקידם החשוב בעת הזו".

(צילום אילוסטרציה: תומר נויברג – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו