ליצמן: "רופאים מומחים ממרכז הארץ – יועסקו במקביל בפריפריה"

בוועידת הגליל השמינית שהתקיימה בעיר עכו השתתפו ביו השאר ראש הממשלה נתניהו, שר הבריאות ליצמן והשר לפיתוח הפריפריה דרעי • "אנחנו רוצים להפוך את הגליל והנגב למרכז החדש של ישראל", הצהיר נתניהו

"הפריפריה הינה בראש סדר העדיפויות של משרד הבריאות ומטרתי כשר ומטרת המשרד היא לצמצם את הפערים בין המרכז והפריפריה", אמר אתמול שר הבריאות, יעקב ליצמן, בוועידת הגליל השמינית שהתקיימה בעיר עכו.

ליצמן סיפר על פעולות משרדו למען האזורים המוחלשים: "הקמנו 15 מוקדי רפואה דחופים בפריפריה והרפורמה בבריאות הנפש מטפלת קודם בבעיית הטיפול בפריפריה. אני מבקש לגנות את הדיווחים כאילו יש אפליה לחרדים ברפורמה – אין שום הקשר פוליטי", הצהיר.

"אנו שותפים להקמת מרכז שיקומי בגליל. החלטנו שהמרכז השיקומי החדש יהיה בכרמיאל ואנו מכריזים על מהלך דרמטי בתחום הרפואה בפריפריה, שיתופי פעולה בין בתי חולים במרכז לבין בתי חולים בפריפריה –  סיכמנו על שיתוף פעולה בין פוריה לבית חולים שיבא – אחד ממנתחי הלב הגדולים ביותר במדינה מנתח פעם בשבוע בפוריה, אנחנו יכולים לעשות את זה גם בזיו בצפת. רופאים מומחים במרכזי הרפואה במרכז יועסקו במקביל בפריפריה, מהלך שיקדם את שירותי הבריאות בנגב ובגליל".

קרא עוד:
[postim]

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי, אמר "התכנית שאותה אנחנו מובילים חסרת תקדים בהיקפה ובאמצעותה יפעל המשרד לחיזוק החוסן החברתי-כלכלי והמשך הצמיחה הדמוגרפית ויסייע להמשך ביסוסו של הגליל כיעד מבוקש להתיישבות, חינוך, מסחר, תעשייה ותחומי חיים נוספים".

דרעי פרס את חזונו: "הגליל עתיד להפוך למרחב עתיר-ידע ותעשייה איכותית ובמסגרת התהליך המשרד ישקיע במינוף הפוטנציאל הגלילי ונעודד הקמת עוגנים תעסוקתיים באזור. אנחנו מדברים על מטרופולין חדש בגליל. חיפה כבר לא מספיקה, מדברים על אוניברסיטה בגליל – אין לנו ספק שאוניברסיטה שתהיה העוגן לכל שש המכללות תשנה ותיתן תנופה לצעירים".

בכינוס השתתף גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "החזון שאני מוביל מבוסס על שני עקרונות; השקעה מאסיבית בתשתיות פיזיות ובמוקדי ידע", אמר. "אנחנו רוצים להפוך את הגליל והנגב למרכז החדש של ישראל. אנחנו מדברים על השקעה מאסיבית של תחבורה, כבישים ורכבות, חלק גדול מזה נובע מהתנסות אישית –  נתקעתי אינספור פעמים בוואדי ערה ובגליל. הדברים האלה הביאו אותי כראש ממשלה לאמץ תכנית תחבורה ענקית של שר התחבורה. זה צעד חשוב בביטול הפריפריה – אני רוצה להפוך את הגליל למנוע תיירות בינלאומי".

(צילום ארכיון: יונתן זינדל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו