קרי מזהיר: אם הרש"פ תקרוס – ישראל תהיה אחראית לגדה המערבית

מזכיר המדינה האמריקני מפציר במנהיגות הישראלית לשקול את ההשלכות של מדינה דו לאומית מהים ועד הירדן "האם יקוצצו זכויות היסוד של הפלסטינים?" שאל • קרי השווה את אחריות שני הצדדים לסכסוך: "הסיכוי לשלום קטן ככל ששניהם ממשיכים להטיל האשמות זה על זה"

האיש האחראי על מדיניות החוץ של ממשל אובמה, מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, נשא אמש בפורום סבן את נאום האכזבה בתום שבע שנות מאמצים, לאומיים ואישיים, להביא לסיום הסכסוך.

חוץ מהמילה 'אפרטהייד' ממנה נזהר קרי, הוא פרק את כל אשר על ליבו בנאום רגשני ותקיף גם יחד. "האם במדינה הדו-לאומית יהיו הגבלות על זכויות היסוד של הפלסטינים? האם תהיה הפרדה בינם לבין האוכלוסיה היהודית? שאל קרי רטרואקטיבית.

קרע תקף בחריפות את מדיניותו של נתניהו: איך מסתדרים דבריו בזכותם של הפלסטינים למדינה יחד עם התבטאויות שרי ממשלתו המתנגדים לכך? לדברי קרי, אם הרשות הפלסטינית תקרוס, תוטל על ישראל האחריות למיליוני האזרחים בגדה הערבית והיא תיאלץ להכניס רבבות חיילים.

קרא עוד:
[postim]

בד בבד עם התנגדותו להתנחלויות ולהרחבת הבניה בהן אשר "מעלה שאלות על כוונותיה של ישראל", הבהיר קרי כי ההתנגדות להיאחזות ביו"ש אינה יכולה לשמש צידוק לאלימות.

מזכיר המדינה אמר כי האשמה במצב מוטלת גם על הפלסטינים ""אבו מאזן צריך לשנות את הרטוריקה", המזכיר האמריקני הסכים כי חלק גדול מגל הטרור האחרון לובה בשל המתח סביב הר הבית. "אם כל מה שעושים הוא להטיח האשמות זה כנגד זה על בסיס יומיומי, הסיכוי לשלום קטן", אמר קרי ונזף בשני הצדדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו