שנתיים לפטירת רבי שמעון כהן: רבני הדרום התכנסו לעצרת

עצרת חיזוק והתעוררות מרכזית נערכה לציון שנתיים להסתלקותו של הגר"ש כהן זצ"ל ראש מוסדות "תהילה לדוד" ור"י "תורה אור" • כיבדו בהשתתפותם: הרב הראשי הספרדי לאשדוד רבי חיים פינטו שליט"א, הרב הראשי האשכנזי לאשדוד רבי יוסף שיינין שליט"א, מורו ורבו הגאון רבי אברהם חפוטא שליט"א ראש ישיבת הרמב"ם, רב העיר באר שבע רבי יהודה דרעי שליט"א, רבני הישיבה והמוסדות וראשי הקהילות בבתי הכנסת שזכו ליאות לאורו • צפו בתיעוד

במלאת שנתיים להסתלקותו של הגאון הגדול רבי שמעון כהן זצ"ל ראש מוסדות "תהילה לדוד" ראש הישיבה לצעירים "תורה אור" רב שכונה רובע א' ממקימי עולה של תורה הראשונים באשדוד התקיים באולם שע"י מוסדות "תהילה לדוד" רובע א' עצרת מספד והתעוררות במעמד ראשי ישיבות, רבנים חשובים וקהל רב.

לאחר תפילת מנחה פתח את העצרת הרב הראשי הגה"צ רבי חיים פינטו, בה העלה קוים לדמותו הגדולה על הפצת התורה עוד בימיה הראשונים של הקמת העיר בכל מקום ומקום על אף בהיותו צעיר לימים.

מור אבי זצ"ל אהב והעריך אותו במסירת השיעור תורה הקבוע שהתחיל בבית הכנסת לפני יותר מארבעים שנה ובעצם הוא זה שהקים את הכולל הראשון 'אוצרות חיים' של אבא זצ"ל, שדרך הכולל הזה צמחו אברכים חשובים שכיום הם עצמם רבנים המשמשים במשרות תורניות חשובות וכך עם השנים בס"ד הקמנו את המוסדות.

הרב חיים פינטו סיפר, רבי שמעון מעבר לגדלותו בתורה, היה איש חסד אמיתי, זכורני כל ערב היה המנוח רבי שמעון מוסר שיעור קבוע על הסדר ב"עין יעקב" עם פירוש הרי"ף בבית הכנסת של מו"ר אבי זצ"ל ומשם זכיתי להכיר את הדמות הגדולה הזו עד יומו האחרון.

את המשא המרכזי בהספדים נשא מורו ורבו הגאון רבי אברהם חפוטא ר"י הרמב"ם. הס הושלך בקהל כשבדבריו ציין והדגיש את מידותיו הנעלות של תלמידו הרב זצ"ל שהיו לסמל ולדוגמא ביראת שמים, בהתמדה ובשקידה עצומה, היתה לו צניעות מיוחדת והיה מתלמידיה המצויינים והבולטים שבישיבה.

רבי שמעון, הנהגתו היתה בפשטות וזכה לעלות במדרגה למדרגה ובכלים הגדולים שהיו לו בעולם הזה זכה לבנות את העולם הבא שלו בשקידת התורה במידות המיוחדות שאותן בנה לעצמו אחת לאחת. באותה תקופה למד יחד בחברותא עם בנש"ק רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל שלמד אצלנו באותם ימים. בלימודו בישיבה הוא השיג את ההשקפה התורנית, היה לו שיקול דעת, דעת תורה, בעל מידות תרומיות, מידת הענווה, מידות נפלאות, מידת הרחמנות והחסד ועוד ועוד. כך גם כשעזב את הישיבה כשהקים את ביתו, המשיך ביתר שאת באותה דרך כשהרחיב אפיקים בלימוד התורה ובהקמת מוסדות התורה לתפארת.

היה לו גם את הגדלות ה'מוסרית' שלו וגם את הדעת ה'עיונית' שלו, היה מבין אלו שהיו מבינים טוב את הסוגיות עם המפרשים והראשונים וזה רק חלק זעיר מבין שבחיו של המנוח זצ"ל. ילדיו שיחי' ותלמידיו ממשיכים את דרכו העניפה אשריהם ואשרי חלקם שיש להם מרכבה גדולה מאיפה ללמוד ולדעת דרך ד' בהקפה תורה ויראת שמים.

אחריו נשאו דברים בניו, ראש המוסדות הרב אבשלום כהן, הרב יעקב כהן ראש הישיבה לצעירים 'תורה אור', הרב אברהם אלירם רב בית הכנסת ורו"כ 'דעת שמעון' והרב יצחק יונתן כהן רב ביהמד"ר 'אוהל שמעון' וביהכ"נ 'זרע אברהם'. מחותנו הרה"ג ר' אברהם כהן רב שכ' מרכז תל אביב, הרה"ג ר' יוסף שיינין רב העיר אשדוד, אחיו, הרה"ג ר' דוד כהן רב בגן יבנה והרה"ג ר' יהודה דרעי רבה של באר שבע.

הרבנים הזכירו שרואים את האהבה והערכה הגדולה לרב זצ"ל, שהמקום הגדול צר מלהכיל את הבאים הרבים שהגיע לעצרת.

לרב זצ"ל היה מקור של השפעה גדולה לא רק באשדוד, אלא לעם ישראל כולו. הזכירו את זכותו הגדולה של המנוח בהקמת עולה של תורה במשך עשרות בשנים שהעמיד תלמידים הרבה שעולים ומתעלים בדרך התורה, בין כותלי המוסדות שבנה והקים במסירות נפש של ממש עוד באותם ימים שמדבר ושממה היה כאן.

אשרי בניו היקרים שממשיכים בדרכו להעמיד עולה של תורה במפעליו הכבירים שהקים וזה נחת גדולה להקב"ה ולאביהם הרב זצ"ל.

הזכירו את זכות היוצרים הראשונה שלו בהפצת התורה בימיה הראשונים של העיר מתוך מסירות מיוחדת בקיץ ובחורף, דאג לתלמידיו בכל השנים כבניו ממש ברוחניות ובגשמיות, יחס אישי לכל תלמיד ותלמיד, היה מעודד את התלמידים שישקדו על תלמודם ביומא דפגרא וכן בימי בין הזמנים ומעניק להם פרסי הצטיינות.

לאחר תפילת ערבית התקיימה סעודת מצוה שבסיומה עשרה מתלמידי הישיבה "תורה אור" ערכו סיומי מסכתות שנלמדו בתקופה האחרונה לזכרו ולע"נ, לאחר אמירת ההדרן עלך כובד ראש הישיבה הגר"י כהן באמירת הקדיש.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעמד מרגש ומצמרר
יהי זכרו ברוך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו