אייכלר דורש מהבנקים: התאימו את שירותיכם גם למי שאינו משתמש באינטרנט

בדיון שקיים בוועדה לפניות הציבור בכנסת, אשר בראשה הוא עומד, אמר ח"כ ישראל אייכלר: "אני לא רוצה שהבנקים יקפחו את השירות לאנשים המתקשים להשתמש באמצעים החדשים, בזמן שרגילים לשירותים המסורתיים" • המפקחת על הבנקים: "לנו חשוב שכל האוכלוסיות יקבלו שירות הוגן וזמין ואנחנו נבטיח ונאכוף שכך יהיה"

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר התכנסה בעקבות פניות רבות שהגיעו אליה והלינו על צמצום משמעותי של פעילות פקידי הבנקים השונים ועל סגירת סניפים. זאת בעקבות השינויים הטכנולוגים המאפשרים לקבל שירותים רבים בערוץ אלקטרוני.

מנתונים שהוגשו לוועדה, עולה כי בשלוש השנים האחרונות קטן מספר הסניפים ביותר מ-20 בכל שנה – ירידה של כ-5% במספר סניפי הבנקים בישראל מאז שנת 2012.

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר אמר בפתח הדיון: "לכאורה בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית הכול יותר נגיש, אבל בגלל ההתפתחות הזו יש פחות סניפים, פקידים ושירותים.

"כינסנו את הדיון לראות איך מצד אחד לשפר את השירות באמצעים טכנולוגיים אך מצד שני אני לא רוצה שהבנקים יקפחו את השירות לאנשים המתקשים להשתמש באמצעים החדשים בזמן שרגילים לשירותים המסורתיים. בראשם ציבור הקשישים, גם באוכלוסייה היהודית וגם באוכלוסייה הערבית והרוסית. וציבור  גדול של מאות אלפי אנשים שלא משתמשים באינטרנט".

המפקחת על הבנקים, הד"ר חדוה בר, הציגה בוועדה מצגת המפרטת את המגמות שיצרו השינויים הטכנולוגים בארץ ובעולם ואמרה: "קורים שינויים משמעותיים בבנקאות. הם באים מכיוון הלקוחות שצורכים יותר שירותים דרך האינטרנט, הטלפון, והמכשירים האוטומטים בבנק ומחוץ לבנק. כל אלה זמינים הרבה יותר לציבור הרחב ככלל. השינויים האלה מובילים לשינויים שחלקו מתבטא בסגירת סניפים וטלרים.

קרא עוד:
[postim]

"לנו חשוב שכל האוכלוסיות יקבלו שירות הוגן וזמין ואנחנו נבטיח ונאכוף שכך יהיה. יחד עם השיפורים הטכנולוגיים אנו דורשים לתת מענה לאוכלוסיות  שאינן משתמשות בטכנולוגיה. דרשנו מכל בנק לעדכן אותנו  לגבי פריסת הסניפים, המכשירים האוטומטים, לתגבור מוקדים טלפונים וגם לסיוע  דיגיטלי. נדרוש שהבנקים יתנו מענה לאוכלוסיות שמתקשות עם השינוי. אנחנו גם נדרוש הפעלת סניפים שונים במתכונת חלקית כלומר בחלק בימי השבוע.

"הבנקים בישראל הם לא יעילים בהשוואה בין לאומית, עודף כוח אדם ושכר גבוה גורמים לחוסר היעילות והעלות בחלקה מתגלגלת לציבור הלקוחות", אמרה ד"ר בר.

אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות, הציע בדיון למפות את הסניפים, לקבוע תקן למרחק המרבי שאותו נדרש צרכן מבוגר לעשות ברגל כדי להגיע לסניף של בנק, להעמיד שירות בנק מופחת כמו סניף נייד או חלקי ואפילו רעיון חדשני של 'סניף רב בנקאי' – שישרת מספר בנקים.

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר סיכם את הדיון ואמר: "הוועדה פונה לבנקים בבקשה להקצות לפחות פקיד אחד בכל סניף שייתן שירותי בנק במענה אנושי. מלבד זאת שיהיה פקיד שיסייע לאוכלוסיות שמתקשות לבצע פעולות במכונות הדיגיטליות.  כמו כן, הוועדה מציעה לפתח מסלול 'לואו קוסט' לשירותים בסיסיים, עם עמלות נמוכות, בסניפים הניידים והשירותים המופחתים. כך שזה יהיה כדאי גם ללקוחות וגם לבנק".

(צילום אילוסטרציה: נתי שוחט – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו