השלב הסופי של 'פרשת הולילנד': היום ההכרעה בערעורי המורשעים

בית המשפט העליון ימסור בעוד זמן קצר את הכרעתו בעניין עונשי המאסר הכבדים שנגזרו על שמונה ממורשעי 'פרשת הולילנד' • בימים האחרונים נשמעו קריאות רבות מכל גוני הציבור בישראל, להקל בעונשו של לופוליאנסקי – מגדולי אנשי החסד בדור

הרכב מורחב של שופטי בית המשפט העליון, ימסור הבוקר את הכרעתו הסופית בעניינם של שמונה ממורשעי 'פרשת הולילנד', בה נגזרו עונשי מאסר כבדים על שורה של אישי ציבור ואנשי עסקים.

בראש המצפים להכרעה נמצאים ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט וראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, אשר נידונו שניהם לעונש כבד של שש שנות מאסר בפועל, בגין עבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

המערערים הנוספים הם אלי שמחיוף, סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר מטעם ש"ס (3.5 שנות מאסר); מאיר רבין, שהיה עוזרו של עד המדינה המנוח שמואל דכנר (5 שנות מאסר); היזמים אביגדור קלנר והלל צ'רני, מבעלי פרויקט 'הולילנד' (3 ו-3.5 שנות מאסר); אורי שטרית, מהנדס העיר ירושלים לשעבר (7 שנות מאסר); ודני דנקנר, יו"ר בנק הפועלים ו'תעשיות מלח' לשעבר (3 שנות מאסר).

קרא עוד:
[postim]

בימים האחרונים נשמעו קריאות רבות מכל גוני הציבור בישראל, להקל בעונשו של לופוליאנסקי – אשר במעשי החסד הכבירים שלו לאורך עשרות שנים, 'שילם את חובו לחברה' עשרות מונים מהעוולה בה הואשם.

20151228231936לופוליאנסקי נכנס לביהמ"ש, לפני שעה קלה (צילום: יוסי דוידוב - 'דיווח ראשוני')

אישי ציבור ועיתונאים רבים אף ציינו את העובדה שכספי השוחד שבנטילתם הורשע, לא הגיעו כלל לכיסו, אלא נכנסו עד השקל האחרון שבהם לקופת ארגון 'יד שרה', אותו הקים בעשר אצבעותיו ובראשו הוא עומד עם היום.

(צילום: נועם מושקוביץ – POOL)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו