'גזירת פירון' נוספת בוטלה: מכוני ההוראה יקבלו תוספת תקציב של עשרות מיליונים

בימים הקרובים יקבלו הסמינרים ומכוני ההוראה החרדיים סכום כולל של 11 מיליוני שקלים, מתוך 33 מיליון העתידים לעבור במהלך 2016 • מדובר בקיום ההסכם הקואליציוני, בו הוחלט להגדיל את התמיכה הממשלתית לכדי 70% מתקציב כל מסלול הוראה

הסמינרים ומכוני ההוראה החרדיים יקבלו בימים הקרובים סכום כולל של 11 מיליוני שקלים, בעקבות החלטת וועדה מיוחדת במשרד החינוך שקבעה את אופן התקצוב לסמינרים ומכוני ההוראה, בהתאם להסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד.

על פי ההסכם, בשנת 2016 יקבלו הסמינרים ומכוני ההוראה מענק מיוחד בסך 33 מיליון ₪, בנוסף לתקציביהם החודשיים השוטפים. ההעברות תקציביות יתקיימו לאורך השנה ב-3 פעימות, בנות 11 מיליוני שקלים כל אחת.

סעיף התקצוב המיוחד הוכנס להסכם הקואליציוני, כתיקון לקיצוץ שביצעה הממשלה הקודמת בתקציבי המוסדות החרדים וביניהם הסמינרים ומכונים ללימודי הוראה לגברים – מה שגרם למוסדות אלו להיקלע לבעיות תקציביות קשות.

קרא עוד:
[postim]

שר החינוך לשעבר, שי פירון מ'יש עתיד', הורה בזמנו לקצץ בלימודי ההוראה ולקיים בסמינרים הכשרה מקצועית חלופית, הכוללת לימודים לתעודה שאינה הוראה. למרות שהמסלולים החדשים נפתחו בהוראת משרד החינוך, בסוף השנה התכחשה אליהם המדינה ותקצבה אותם בחסר.

מאז גזירות פירון, עמד תקציב משרד החינוך על פחות מ-50% מסך הלומדים במוסד, כאשר המוסדות האקדמיים במגזר הכללי מתוקצבים ב-90% מסך הלומדים. ההסכם הקואליציוני מגדיל את התמיכה הממשלתית לכדי 70% מתקציב כל מסלול הוראה.

סגן שר החינוך, ח"כ מאיר פרוש, אמר הבוקר כי "השאיפה היא לעשות את המקסימום בכדי לסייע לסמינרים המקימים דורות בדרך ישראל סבא ולמכוני ההוראה העומדים בהכוונתם של גדולי ישראל שליט"א".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו