אחרי יותר מ-3 שנים: מצרים מחזירה את השגריר לישראל

השגריר המצרי החדש, חזאם חיירת', יפעל בבניין השגרירות בתל אביב, לאחר שקודמו נטש במהלך 'עמוד ענן' • ראש הממשלה בירך על הצעד: "יאפשר לנו להדק את היחסים עם מדינה ערבית חשובה ומרכזית" • השגרירות הישראלית במצרים נפתחה אף היא לפני מספר חודשים

יחסי ישראל-מצרים המנסים לשוב לתיקנם בימים שלאחר הדחת מובארק, השתפרו והגיעו עד לנקודה ממנה הידרדרו לפני יותר מחמש שנים.

בסוף השבוע הגיע לישראל ונכנס לתפקידו השגריר המצרי החדש, חזאם חיירת', מבכירי הדיפלומטים במדינה הערבית הגדולה.

בפתח ישיבת הממשלה היום, קידם ראש הממשלה את בואו: "אני מברך על הצבתו מחדש של שגריר מצרי בישראל, דבר שיאפשר לנו עוד יותר להדק את היחסים עם מדינה ערבית חשובה ומרכזית זו" אמר נתניהו.

קרא עוד:
[postim]

הידרדרות היחסים הדיפלומטיים בין ישראל ומצרים החלה בי' אלול תשע"א, כאשר על רקע המתיחות הביטחונית בגבול הדרום בעקבות הרג חיילים מצריים במהלך הפיגוע בכביש 12, פרצו אלפי מפגינים אל השגרירות הישראלית בקהיר ובזזו מכל הבא ליד. אנשי השגרירות חולצו על ידי הקומנדו המצרי רק לאחר התערבותו הישירה של נשיא ארה"ב ברק אובמה.

לפני יותר משלוש שנים, במהלך מבצע עמוד ענן, נקרא השגריר הקודם עאטף סאלם, לשוב לקהיר לצורך "התייעצויות". השגריר שמונה לתפקידו על ידי הנשיא מורסי הוחזר על ידו למצרים ומאז לא שב לישראל.

לפני כארבעה חודשים נפתחה מחדש שגרירות ישראל במצרים, באחד מפרוורי קהיר, שם יקל על כוחות הביטחון המצריים לערוב לשלום הדיפלומטים הישראלים. השבתו של השגריר המצרי לישראל אינה מבשרת על עידן חדש, אך היא לפחות משיבה את ה'שלום הקפוא' ל'שלום קר'.

(צילום: Google Street View)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו