הסכום הניתן למשיכה מחשבונות רדומים הוגדל מ-7,000 ₪ ל-8,000 ₪

מעתה יוכל כל מי שיש על שמו חשבונות רדומים בקרנות שונות למשוך את הכספים עד לסך של 8,000 ₪ שנצברו ללא תשלום מס בגינם • האפשרות למשוך כספים תחול גם על כספים שנצברו עד סוף שנת 2013

ועדת הכספים אישרה היום (ג') את הרחבת תכנית 'הר הכסף', כך שמעתה יוכל כל מי שיש על שמו חשבונות רדומים בקרנות שונות למשוך את הכספים עד לסך של 8,000 ₪ שנצברו ללא תשלום מס בגינם.

זאת לאחר שמשרד האוצר ורשות המיסים נענו לדרישת יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני להפוך את האפשרות למשוך את הכספים מאותם חשבונות מהוראת שעה להוראת קבע ולהגדיל את הסכום הניתן למשיכה עם פטור ממס מ- 7,000 ₪ ל- 8,000 ₪. עוד לדרישת ועדת הכספים בחודש יולי 2015, הסכימו באוצר להחיל את ההוראה גם על הקרנות הוותיקות.

במסגרת התקנות שאושרו היום כאמור ושמאפשרות את המשיכה, הוחלט שהאפשרות למשוך כספים תחול גם על כספים שנצברו עד סוף שנת 2013 עבור חשבונות לא-פעילים, שלא הופקדו בהם כספים. עד עתה, ניתן היה למשוך כספים רק מחשבונות לא-פעילים עד 2011 כולל. עוד הרחיבו התקנות את ההוראה, כך שניתן למשוך יתרה צבורה נמוכה עד סך של 8,000 ₪ מכל קופת גמל לא משלמת קצבה, מכספיי פיצויים וכאמור לעיל, מקרנות ותיקות. נציגי רשות המיסים ציינו, כי הכספים הצבורים, אותם יהיה ניתן למשוך גם בהמשך, מוצמדים למדד.

(אילוסטרציה: נתי שוחט – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו