ליל ה'ניטל' הפך ל'בית מדרש' להצלת חיים

הלילה המסמל בהיסטוריה את התגברות הטומאה והחושך, נוצל ע"י עשרות היכלי תורה וחצרות הקודש לעריכת קורסים לעזרה ראשונה בסיסית במסגרת מבצע 'משפחה בטוחה' של "איחוד הצלה" בשיתוף 'נורופן', על מנת להנציח את קדושת החיים

שעות של חול שכל כולן קודש: רעיון ייחודי וראשון מסוגו בהיכלי התורה והחסידות ברחבי הארץ, כאשר ליל ה'ניטל' בו מקובל בהיכלי החסידות כמקובל מצדיקי הדורות זי"ע, למעט בתלמוד תורה, נוצל בעשרות קהילות הקודש בכל רחבי הארץ לפעילות ברוכה של הצלת חיים, במסגרת פרויקט 'משפחה בטוחה' המשותף ל'איחוד הצלה' ול'נורופן' שמטרתו להגביר את המודעות הבסיסית לצעדי תגובה מצילי חיים במקרי חירום רפואיים ח"ו בבית ומחוצה לו.

במהלך שתואם על ידי צוות ההיגוי של 'איחוד הצלה', התקיימו עשרות קורסים בחצרות הקודש בעלזא, ויז'ניץ, קרלין סטולין, אמשינוב ועוד, בשטיבלע'ך ובבתי החסידים בבני ברק, ירושלים, ביתר עילית, חיפה, בית שמש וערי הדרום. כאשר מאות אברכים חסידים ואנשי מעשה, משתתפים בערבים אלו (קהילה וקהילה כמנהגה בקביעתו של יום זה) בקורסים הייעודיים שמקיים איחוד הצלה, להדרכה בסיסית בעזרה ראשונה והצלת חיים בעיתות חירום.

הקורסים נערכו במסגרת המבצע הארצי רחב ההיקף, אותו מקיים 'איחוד הצלה' במהלך החודשים האחרונים, להגברת הידע הבסיסי של כלל הציבור בעזרה ראשונה מצילת חיים, במטרה להגיע למצב בו באירועי חירום כולל מצבי חירום ביתיים, תמיד יימצא אדם שיוכל לבצע פעולות בסיסיות מצילות חיים.

המניע למהלך הארצי בפרויקט "משפחה בטוחה" הוא חוות דעת רפואיות לפיהן, כמו גם הסטטיסטיקה של צוותות החירום ואלפי כונני החירום של איחוד הצלה הפועלים 24/7 בכל רחבי הארץ, מזהה בבירור כי מקרים חירום בקרב ילדים ומבוגרים, שהסתיימו בטרגדיה קשה נבע מהעדר ידיעה בסיסית וראשונית של פעולות היסוד במצבי חירום רפואי, וככל שיקבל טיפול בדקות הראשונות למקרה, יגברו סיכוייו של החולה או הפצוע להינצל ויגדל הסיכוי למניעת נזק בלתי הפיך.

עזרה ראשונה בליל הניטל (4)

המבצע המתקיים תחת הכותרת 'משפחה בטוחה' בשיתוף חטיבת הפרמצבטיקה של 'רקיט בנקיזר' והמותג 'נורופן', והוא כולל מאות קורסים חינמיים לקהל הרחב על ידי צוות ההדרכה רפואית של 'איחוד הצלה', במתכונת קצרה של 4 שעות הדרכה הכוללת, החייאה בסיסית בתינוק, ילד ומבוגר, טיפול בחנק מגוף זר בתינוק, ילד ומבוגר + תרגול מעשי וטיפול בחום ופרכוסי חום בתינוקות וילדים.

הקורס בן ארבע שעות, מועבר בקבוצות של 25-20 איש במפגש אחד. וההדרכה הינה בהרצאות פרונטליות ותרגול מעשי, כאשר בסיום הקורס מקבל כל משתתף תעודה ושי סמלי.

המהלך הייחודי עורר הדים רבים וזכה לתגובות נלהבות בקרב כל ראשי הקהילות שליט"א ואלפי המשתתפים,

כאשר מארגני הקורסים מביאים את ברכת כ"ק מרנן האדמורי"ם שליט"א למשתתפים הזוכים לנצל דווקא ערב זה לאחוות רעים למען קדושת החיים, להציל עולם מלא ולהאיר חשכת לילה בהנחלת ערך הערבות והצלת אחים שזהו ניצחונו של אור הקודש לשעה ולדורות.

יו"ר איחוד הצלה הרב זאב קשש, אומר כי "איחוד הצלה שמחה על חלקה להוביל ולהנחיל את יסודות הצלת החיים לעוד אלפי הורים ומשפחות שילדיהן יזכו לביטחון בסיסי במקרי חירום חלילה. צעד זה חובר למערך הגדול של מבצע 'משפחה בטוחה' המשותף לאיחוד הצלה ול'נורופן'. כארגון רפואה רשמי ומוביל בישראל במענה רפואי מהיר וראשוני, שמנו את בטיחות המשפחה ויכולת ההתמודדות במצבי חירום רפואיים כערך עליון, במיוחד לנוכח גל הטרור ואירועי החירום בקרב תינוקות שאירעו בחיק המשפחה. אני קורא לכולם להצטרף למערך הלמידה הזה הניתן בכל עיר וללא כל עלות, להקדיש 4 שעות בסיסיות היכולות להציל עולם מלא, אני תפילה שלימוד זה יישאר כחומר ידע ללא כל שימוש, ונראה יחדיו רק ימים שמחה ובריאות כמשפחה בטוחה".

צילומים – דוברות 'איחוד הצלה'

עזרה ראשונה בליל הניטל (1)

עזרה ראשונה בליל הניטל (2)

עזרה ראשונה בליל הניטל (3)

עזרה ראשונה בליל הניטל (5)

עזרה ראשונה בליל הניטל (6)

עזרה ראשונה בליל הניטל (7)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו