יומו של דרעי: הממשלה תאשר היום את הוזלת התח"צ ואת מינויו לשר הפנים

בהתאם להסכם הקואליציוני עם ש"ס תעריפי התחבורה הציבורית יוזלו בכל הארץ בשיעור של כ-14.5% • בנוסף, יאשרו שרי הממשלה את מינויו של אריה דרעי לשר הפנים – תפקיד אותו מילא במשך תקופה ארוכה בממשלות שמיר ורבין, עד לפרישתו בשלהי תשנ"ג

שר הפנים, אריה דרעי: הבוקר תאשר הממשלה את מינויו של יו"ר ש"ס לתפקיד שר הפנים, אותו מילא במשך כמעט 5 שנים רצופות בממשלות שמיר ורבין, עד להתפטרותו בשלהי אלול תשנ"ג, בשל הגשת כתב האישום נגדו.

כזכור, בעת המשא והמתן הקואליציוני ביקש דרעי מלכתחילה להחזיק בתיק הפנים, אולם החליט לוותר עליו בשל העתירה שהייתה תלויה ועומדת בבג"ץ נגד מינויו וחששו כי אם ישוב לאותו התיק ממנו פרש בבושת פנים, יקל על השופטים לקבל את טענת העותרים ולהורות כי לא יוכל לכהן כשר בממשלה.

קרא עוד:
[postim]

סיבה נוספת הייתה הקיצוץ החד בסמכויות המשרד, עם העברת מנהל התכנון אל משרד האוצר, על פי דרישתו של השר משה כחלון. בסופו של דבר קיבל דרעי את תיקי הכלכלה ופיתוח הנגב והגליל, אך עם הסתבכות סאגת מתווה הגז, העדיף לוותר על תיק הכלכלה בתמורה להרחבת סמכויותיו ותקציביו של תיקו השני, שהורחב ל'פיתוח הפריפריה, הנגב והגליל'. כעת, עם פרישתו של השר סילבן שלום מהחיים הפוליטיים והתפנות תיק הפנים מחדש, לא נותרה לדרעי כל סיבה לא לקחתו.

מלבד סגירת המעגל עבור דרעי, היום תאושר גם אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו: הוזלת כלל תעריפי התחבורה הציבורית בשיעור המע"מ (כ-14.5%). כזכור, דרשה ש"ס בתחילה את ביטול המע"מ על מוצרי היסוד, אולם לאחר משא ומתן עם האוצר, הושגו הסכמות כי הפחתות המחירים יתמקדו בתחבורה הציבורית ובמים והן לא ייעשו בדרך של ביטול המע"מ (בחקיקה) אלא כהוזלה בשיעור המע"מ (בתקנות ממשלתיות).

(צילום ארכיון: יונתן זינדל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו