בהלת שווא: האם הצליחו 'לעבוד' על השב"כ פעמיים בתוך יום אחד?

לאחר שאתמול בבוקר שותק אזור נרחב בדרום הארץ בחיפוש אחר מחבלת שכלל לא הייתה, בערב אירע מקרה דומה בנהריה • לאחר חקירה התברר כי הערבייה שאותרה אמש במונית בעיר הצפונית - לא התכוונה לבצע פיגוע לאומני ואף לא פשע פלילי

בפעם השנייה בתוך 12 שעות: מחסומים נפרסו, מאות שוטרים השתתפו, חפ"ק הוקם והודעות בהולות הופקו לציבור – אך בסופו של דבר החשד למחבלת הנמצאת בדרכה לבצע פיגוע, נשלל לאחר איתורה.

אמש בסביבות השעה 20:00, העביר השב"כ למשטרה מידע מודיעיני אודות ערבייה ישראלית מטייבה, אשר הגיעה לעיר נהריה במטרה לבצע פיגוע דקירה.

שעה של חיפושים בהולים ומתוקשרים גרמו לתושבי העיר להסתגר בבתיהם, עד שבסופו של דבר נמצאה הצעירה, פאטמה אזברגה שמה, כשהיא נוסעת במונית בנהריה. היא נעצרה ואפילו הובא חבלן כדי לבדוק שאינה נושאת על גופה חגורת נפץ – אך לאחר תחקור ראשוני התברר כי מדובר בבהלת שווא והערבייה התמימה שוחררה לביתה לאחר מספר שעות.

קרא עוד:
[postim]

מקרה זה מצטרף לדרמה שאירעה אתמול בבוקר באזור הדרום: במשך שעות ארוכות חיפשו אנשי השב"כ והמשטרה אחר רכב לבן ובו פלסטינית חשודה, בכל המרחב העצום שבין יבנה לשדרות – תוך כדי חסימת הכניסות לערים הגדולות אשדוד ואשקלון ובדיקה מדוקדקת של כל רכב היוצא והנכנס.

בסופו של דבר נמצא הרכב החשוד, אך אותה פלסטינית לא הייתה בו כלל. בבדיקה מעמיקה יותר שביצע השב"כ, התברר כי היא בכלל נמצאת בביתה שמעבר לקו הירוק ואינה בדרכה לשום מקום…

(צילום אילוסטרציה: תומר נויברג – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו