טרור באיסטנבול: 10 הרוגים ו-15 פצועים בפיגוע תופת נגד תיירים אירופאים

הפיצוץ אירע בכיכר סולטן אהמט ברובע העתיק - אחד ממרכזי התיירות הפופולריים בעיר • עדיין לא ברור כיצד בוצע הפיגוע ומי האחראים לו • מחשש למתקפת טרור משולבת, חסמה המשטרה את הגישה לאזור כולו וכוחות הביטחון התפרסו ברחבי העיר

פיגוע קשה במרכז איסטנבול: לפחות עשרה בני אדם נהרגו וכחמישה עשר נוספים נפצעו בדרגות שונות, בפיצוץ של מטען חבלה רב עוצמה בתוך קבוצת תיירים מגרמניה, מצרפת ומנורבגיה.

הפיצוץ אירע בכיכר סולטן אהמט, בסמוך למסגד וכנסייה היסטוריים ברובע העתיק של איסטנבול. מדובר באחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בעיר הגדולה בטורקיה.

פרטי הפיגוע עדיין אינם ברורים. לפי חלק מהעדויות, מחבלת מתאבדת התערבה בין התיירים ופוצצה את עצמה, אך על פי דיווחים אחרים מדובר במטען חבלה שהוטמן בכיכר. מיד לאחר הפיצוץ, חסמה המשטרה המקומית את הגישה לאזור כולו וכוחות הביטחון התפרסו ברחבי העיר, מחשש למתקפת טרור משולבת.

קרא עוד:
[postim]

בינתיים לא נטל על עצמו אף ארגון טרור את האחריות לפיגוע הקשה. בתקופה האחרונה קיימת הסלמה חמורה בקרבות בין הצבא הטורקי למחתרת PKK הכורדית, אך הכורדים ממקדים בדרך כלל את התקפותיהם נגד מוסדות שלטון ומתקני צבא ולא נגד אזרחים ותיירים.

לפני כשלושה חודשים נהרגו כ-100 בני אדם ומאות נוספים נפצעו, בפיגוע התאבדות כפול שכוון דווקא נגד מפגינים כורדים, בעת 'צעדה למען השלום' שהתקיימה באנקרה הבירה. ההנהגה הכורדית הטילה את האחריות על השלטון, אך זה התנער מכך והפנה אצבע מאשימה כלפי ארגון דאעש, הנלחם אף הוא בכורדים בעיראק ובסוריה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו