איראן מתגרה בארה"ב: עצרה 10 מלחים אמריקנים שחדרו בטעות לתחומה הימי

הפנטגון מצפה לשחרור המלחים כבר הבוקר, אך טהראן דורשת התנצלות רשמית מוושינגטון, בתוספת הבהרה כי הסירות לא היו במשימת ריגול • "אם נגלה במהלך החקירה שהם היו במשימת ריגול, נתייחס אליהם אחרת", איים דובר משמרות המהפכה

שתי ספינות קטנות של הצי האמריקני ועליהן עשרה מלחים, נעצרו אמש בידי חיל הים האיראני במפרץ הפרסי, בתחום המים הטריטוריאליים של איראן.

מהפנטגון נמסר כי הסירות היו בדרכן מכוויית לבחריין והקשר עמן אבד, ככל הנראה בשל תקלה טכנית שגרמה ללוחמים לחפש את החוף הקרוב. ספינה איראנית אספה את המלחים והחרימה את הסירות.

גורמים רשמיים בוושינגטון טענו כי התקבלה הבטחה רשמית מטהראן לכך שהמלחים ישוחררו עוד הבוקר. על פי הסיכום, הם יובאו למים הבינלאומיים בספינה איראנית וייאספו על ידי נושאת המטוסים 'הארי טרומן', המשייטת באזור באורח קבע.

קרא עוד:
[postim]

מנגד, איראן הקשיחה הבוקר את עמדתה והיא דורשת התנצלות רשמית מארצות הברית, בתוספת הבהרה כי הסירות לא היו במשימת ריגול נגד איראן. דובר משמרות המהפכה אמר בראיון לרשת תקשורת איראנית כי המלחים מטופלים היטב, אך איים כי "אם נגלה במהלך החקירה שהם היו במשימת ריגול, נתייחס אליהם אחרת".

המשבר מתרחש ימים ספורים לפני ההסרה הרשמית של הסנקציות מעל איראן, בהתאם להסכם הגרעין ולאחר יישום חלקה של טהראן בהוצאת האורניום המועשר משטחה ובפירוק ליבת הכור הגרעיני באראק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו