200 עיזים אלפיניות נדירות נגנבו: מג"ב יצא במבצע חיפושים • צפו

היחידה המרכזית במג"ב דרום נכנסה לשטחי A לחלץ... 30 עיזים אלפיניות ששווי כל אחת מהן כחמשת אלפים שקלים • אחרי המעצרים הוגשו כתבי אישום כנגד חוליית גנבים מהפזורה שביצעו את גניבת העיזים הנדירות ממושב עידן

לפני כחודש התקבלה במשטרת המחוז הדרומי תלונה אודות גניבת 200 עזים מזן אלפיני נדיר, ממשק חקלאי במושב עידן שבערבה, גניבה ששוויה מוערך בכמיליון שקלים. חקירת הגניבה הוטלה על היחידה המרכזית של מג"ב דרום.

במשך קרוב לחודש, התנהלה ביחידה חקירה סמויה מאומצת וסבוכה במטרה לשים את היד על העבריינים, למצות עימם את הדין ולהשיב את העיזים לבעל המשק.

במהלך החקירה, שכללה שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשות משטרת ישראל, לרבות הפעלת אמצעים טכנולוגיים, הצליחו בלשי וחוקרי היחידה להתחקות אחר חברי החוליה ולזהות את השותפים לגניבה. מיד כשהבינו שיש בידם ראיות מוצקות, יצאו לוחמי יחידת ימ"ר מג"ב דרום לגל מעצרים נרחב, שכלל את כל חברי החוליה והשותפים לעבירה, תושבי כסייפה והפזורה בשנות השלושים והארבעים לחייהם, לרבות חיפושים בבתי החשודים, ובכך הפכו את החקירה לגלויה. במהלך החיפושים והמעצרים, שחלקם התרחשו בלב כפרים עוינים בתוך שטחי יהודה ושומרון, איתרו לוחמי היחידה קרוב ל-60 מהעיזים הגנובות, והשיבו אותן לבעל המשק.

בשבוע שעבר, הוגשו לבית משפט השלום בבאר שבע כתבי אישום ובקשות להארכות מעצר כנגד ארבעת חברי החוליה מרכזיים. 

רק בחודש שעבר הגישו בימ"ר מג"ב דרום כתבי אישום נוספים כנגד חוליית גנבים שביצעה מספר גניבות בעלי חיים באזור הדרום. לאחר שזיהו חוקרי  היחידה דפוס פעולה קבוע במספר אירועים,  הצליחו בלשי היחידה להתחקות אחרי חברי החוליה,  ולעצור את העבריינים בתום מרדף, בעיצומה של גניבה נוספת של מספר כבשים ממושב זמרת. 

קרא עוד:
[postim]

בשנים האחרונות נרשמה ירידה מצטברת של למעלה מחמישים אחוזים בכמות הפשיעה החקלאית, וכן עליה משמעותית בכמות החזרת הציוד הגנוב או בעלי החיים הגנובים אל הבעלים.

מפקד היחידה המרכזית של מג"ב דרום, סגן ניצב רונן גורש, אמר כי "במהלך החודש האחרון, ניהלנו חקירה אינטנסיבית והשקענו את מירב המשאבים והיכולות העומדים לרשות משטרת ישראל על מנת לזהות ולאתר את העבריינים, ולאחר שגיבשנו תשתית ראייתית מספקת,  עצרנו את כלל המעורבים בפרשה. המסר ברור, נמשיך במאבק הנחוש והבלתי מתפשר כנגד העבריינים, ונבוא איתם חשבון". 

בעל המשק,  הדיי עפאים הודה ללוחמים ואמר כי: "אני מאחל לכל אזרח במדינת ישראל לקבל שירות כזה איכותי. לוחמי יחידת ימ"ר מג"ב דרום הצליחו להשיב לי חלק מהעדר בזכות פעולה מדויקת, נחרצת ומכוונת משימה. זה חשוב מאוד לכל אזרח וחקלאי במדינה  לדעת שיש מי ששומר עליו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה מה זה מרגש!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו