הרב יצחק יוסף לחברי הכנסת: "אני אומר, חזק וברוך, טוב מאוד!"

הראשל"צ הביע את שביעות רצונו מסקר שקבע כי מרבית הציבור סבור שמרכיב היהדות במדינה גובר על הדמוקרטיה • הרב הראשי עודד את קיום סדר אכילת פירות בט"ו בשבט עפ"י הקבלה, וסנט ב"מקובלים" בני הדור

לרגל יום הולדתה של הכנסת, נערכה היום בצהריים תפילת מנחה חגיגית בבית הכנסת שבמשכן הכנסת בהשתתפות הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף שליט"א, רבה של העיר ירושלים הרב אריה שטרן שליט"א, יו"ר הכנסת ח"כ יולי יואל אדלשטיין וכן חברי הכנסת אלי בן-דהן, יואב בן צור, יצחק וקנין, אורי מקלב, מרדכי יוגב ואיתן כבל.

"אמרו לי" אמר הרב יצחק יוסף, "שהתפרסם סקר שמראה שמרבית הציבור חושב שמדינת ישראל היא קודם כל מדינה יהודית ואחר כך דמוקרטית. היו כמה שהביעו דאגה מהסקר הזה ולא מצא חן בעיניהם הסקר, ורצו שיהיה הפוך. ואני אומר, חזק וברוך, טוב מאוד! זה כבוד לכנסת שכך הציבור רואה אתכם. קודם כל מדינה יהודית, אחר כך מדינה דמוקרטית, זה אחר כך. צריך לשמור על הצביון היהודי במדינה". הראשון לציון קרא לחברי הכנסת ואמר "תעשו הכל לשמור על הצביון היהודי של מדינת ישראל".

קרא עוד:
[postim]

בנושא ט"ו בשבט, הרב דיבר בשבח עריכת סדר מיוחד בערב ט"ו בשבט ליד שולחן ערוך עם פירות שבעת המינים. הרב הראשי ציטט מספר 'תיקון יששכר' שנכתב לפני כ-500 שנה, ע"י ה'מרדכי' שהיה מקובל גדול, "הוא היה בן דורו של מרן הבית יוסף. הוא היה מקובל אמיתי. היום לצערנו הרב יש מקובלים מלשון מקבלים".

הטקס ננעל כמנהג הכנסת באירוע זה הנערך מידי שנה, בברכת הגפן על היין.

צילום: דוברות הכנסת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו