הקרב הפוליטי נמשך: "בנט לא מבין את ההבדל בין שר בקבינט לטוקבקיסט"

נתניהו ויעלון מגיבים בזעם לנאומו החריף שנשא בנט בכנס של מכון למחקרי ביטחון לאומי ובו תקף את "הקיפאון המחשבתי" שלהם ומדיניותם הביטחונית הכושלת • בנט לא נותר חייב: "בוגי הוא שר ביטחון כושל. הוא מאבן את המערכת וביבי זורם אתו"

נאומו הנוקב של שר החינוך, נפתלי בנט, ממשיך לעורר סערה במערכת הפוליטית והוא מציף מחדש את העוינות ואת חוסר האמון שקיימים בין יו"ר הבית היהודי לראש הממשלה, בנימין נתניהו ואת הבוז ההדדי שרוחשים בנט ושר הביטחון, משה יעלון, זה לזה.

"נראה שיש מי שעדיין לא הבין את ההבדל בין להיות שר בקבינט לטוקבקיסט באופוזיציה", אמרו בסביבת נתניהו בתגובה לדברי בנט. "בשעה שצה"ל, המשטרה והשב"כ נלחמים בטרור בכל יום ובכל מקום, מצופה מחברי הממשלה לקחת אחריות ולהירתם למאמץ המשותף – במקום לקושש קולות על ידי הפרחת סיסמאות וניגוח פופוליסטי של הממשלה שבה הם חברים".

יעלון, שנשא דברים באותו הכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי, מספר שעות לאחר בנט, העדיף אף הוא שלא להתייחס לגופן של הטענות אלא לעקוץ את יו"ר הבית היהודי ולהציגו כפופוליסט: "שומעים רעיונות מהקבינט ויוצאים החוצה ומספרים אותם. גם ב'צוק איתן' זה היה – זו תרבות שלטונית רעה, חסרת אחריות, ילדותית ועדיף שתיפסק. זה חייב להיפסק. מנהיגות זה אחריות ולא מרדף אחרי כמה לייקים בפייסבוק".

קרא עוד:
[postim]

מקורבים לבנט אמרו בתגובה כי "למען ביטחון אזרחי ישראל, בנט ימשיך לומר את אשר הוא מאמין, גם אם יהיה מי שלא יאהב את הדברים. כך היה בצוק איתן וכך יהיה גם בעתיד".

בנימה חריפה יותר התבטא שר החינוך בשיחות סגורות: "בוגי הוא שר ביטחון כושל. הוא יכול היה להיות מנכ"ל מעולה של המשרד, אבל התפקיד של שר הוא להטיל סימני שאלה ולאתגר את המערכת, לא רק לנהל אותה", אמר בנט למקורביו בשיחה שהודלפה בכוונה תחילה לחדשות 10, "בוגי מאבן את המערכת וביבי זורם אתו".

ראש הממשלה מצדו, שלח הבוקר את חבר הכנסת מסיעתו, אבי דיכטר, להגן על עמדותיו הביטחוניות: "זה מצביע על חוסר התמצאות במרחב ולדעתי מגלומניה מאד מסוכנת שלא מתאימה, אפילו לא לבנט", אמר דיכטר, המקווה בימים אלו לקבל את המינוי הנכסף של יו"ר ועדת חו"ב.

(צילום ארכיון: יונתן זינדל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו