התבקעות רצפתה של אחת ממנהרות השירות בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים, לפני כחודש, הדאיגה את גורמי התחבורה בארץ כמו גם מאות אלפי נוסעים הממתינים להפעלת הקו הנדחית עוד ועוד.
רק בימים האחרונים הודיעה רכבת ישראל על חילוט ערבות של חברת 'שפיר' על סך של 32 מיליון שקלים, זאת בשל אי עמידה בלוח הזמנים בביצוע פרויקט הקו המהיר לירושלים, לאחר שחברת שפיר מסרה את מקטע המנהרה שבאחריותה באיחור של כשנה.
הכשל הנוכחי ברצפת המנהרה הוא מוקש נוסף בדרך הנכספת לירושלים כאשר תאריך הסיום עומד עתה על סביבות פסח תשע"ח (מרץ 2018).
בשבוע הבא יגיע לארץ מהנדס מומחה למנהרות מהולנד אשר יבצע בדיקה בלתי תלויה ויגיש את מסקנותיו בתוך 60 יום למשרד התחבורה.
מנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר, טוען כי האירוע הנקודתי לא יגרום לעיכובים בפרויקט וכי עלות התיקון נאמדת בפחות ממיליון שקל. לדבריו, מדובר בעלות שולית ביחס לפרויקט שמוערך ב-7 מיליארד שקל.
מנהל מינהלת הקמת הקו המהיר, דרור סופרו, הסביר כי לחץ מים גרם להתבקעות הרצפה באחת המנהרות המקשרות, והוסיף כי לא נשקפת סכנה לעובדים במקום וכי המים נוקזו. הרצפה תעובה ותתוקן.
קרא עוד:
[postim]
היום סיירו חברי ועדת הכלכלה בתוואי הרכבת המהירה ירושלים-תל אביב עד לתחנת האומה וביקשו לוודא כי תתבצע בדיקה חיצונית אובייקטיבית, ובחינה מעמיקה שתוודא שאירועים מסוג זה לא יחזרו על עצמם. יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל ציין כי מדובר בכשל לא פשוט, אך אם מדובר רק בכך אז המקרה הוא בטל בשישים ביחס לפרויקט.