חגיגה בגינה: שר החקלאות שוקל להכניס פירות וירקות לפיקוח

"אננס לא אבל בצל או פלפל ירוק יהיו בגדר מוצרי יסוד שנמצאים תחת פיקוח" הבטיח שר החקלאות אורי אריאל • מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: החקלאים הורידו את המחיר ב-20% אך לצרכן ירדו רק 3%

"המציאות שבה חקלאי מקבל עבור עגבנייה פחות ממה שעלה לו לגדל אותה, ובסוף אשתו קונה אותה בסופר במחיר שהוא גבוהה עד פי 10 ממה שהחקלאי קיבל – זה בלתי מתקבל על הדעת" כך תיאר שר החקלאות את הבעייתיות שבפערי התיווך בתוצרת החקלאית.

השר אריאל אמר כי בתחילה חשב לקדם הצעת חוק שתטפל בנושא, אך לא עלה בידו לתאם עם משרדי האוצר, הכלכלה והמשפטים. "אנחנו בוחנים אפשרות להחליט שפירות וירקות מסוימים, אננס לא אבל כן בצל או פלפל ירוק, יהיו בגדר מוצרי יסוד שנמצאים תחת פיקוח. אני מקווה שזה יצליח" אמר.

גם בתחום הפטם הסיטונאי שמחירו ירד לאחרונה ב-15%-20% בעוד המחיר לצרכן ירד רק ב-10%, אמר אריאל לחברי ועדת הכלכלה שמחו על כך כי הוא מסכים לדעתם ולדעת החקלאים, שפערי התיווך הם בלתי סבירים.

קרא עוד:
[postim]

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, התייחס למחירי הפטם וטען כי בעוד החקלאים הורידו את המחיר ב-20%, לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המחיר לצרכן ירד ב-3% בלבד. הוא הוסיף כי מוכרחים להזרים כסף ישירות לחקלאים ומוכרחים תוכנית אמתית שתציל את החקלאות. נשיא התאחרות האיכרים, דובי אמיתי, אמר כי התמיכה בחקלאות יורדת בהשוואה ל-OECD, וכי יש פרדוקס כשמצד אחד ראש הממשלה מדגיש כמה החקלאות הישראלית היא מובילה בעולם ומצד שני חקלאים נשחקים. "הבעיה היא שסיסמאות לחוד ומעשים לחוד", אמר.

השר אריאל התייחס גם לנושא מחיר המים וההשפעה של המהלך שיוזם השר אריה דרעי על החקלאים, ואמר כי "גם האוצר מבין שבמחיר של מקורות, קרי 3 שקלים לקוב מים, אין חקלאות. אין גידולים שיודעים לשאת את הנטל הזה ואנחנו בהידיינות איך לשנות את זה. השר דרעי הגיע עם הבטחה להוריד את מחיר המים, היה ניסיון של האוצר לכלול במהלך גם את החקלאות ואנשינו עושקים בזה כדי למנוע פגיעה בחקלאות. אנחנו לא בעד הלאמת מפעלי המים של החקלאים וכן בעד מחיר הוגן לחקלאות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו