עובדי נמל אשדוד יקבלו מאות מיליונים ויסירו התנגדותם לנמל החדש

לאחר מו"מ ממושך בין ההסתדרות לבין משרד התחבורה, הוסכם בין הצדדים על הזרמת מאות מיליוני שקלים לשיפור ולפיתוח התשתיות בנמל אשדוד • העובדים ייהנו מרשת ביטחון כלכלית שתגן על הפרמיות שלהם, למשך עשר שנים מפתיחת התחרות

היום הושג הסכם בין המדינה ההסתדרות ועובדי נמל אשדוד, המסדיר את החלטת הממשלה על פתיחת התחרות בנמלי הים באשדוד וחיפה ובניית שני נמלים חדשים.

שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ונציגי עובדי הנמל, חתמו היום (א') על הסכם הרפורמה בנמל אשדוד. ההסכם שמחזק את הנמל הממשלתי הקיים לקראת התמודדות מול נמל פרטי שיוקם באשדוד, סולל את הדרך הלכה למעשה לקיום תחרות אמיתית בענף. ההסכם, שהוגדר על ידי הצדדים כמהלך היסטורי, מסדיר את שיפור התשתיות בנמל אשדוד ומבטיח את תנאי העסקתם של העובדים.

שר התחבורה, ישראל כץ: "היום ניתנה החותמת הרשמית להוצאתה לדרך של הרפורמה בנמלים- היום בנמל אשדוד ובעוד זמן קצר גם בנמל חיפה".

לדברי שר התחבורה, הרפורמה בנמלים תוביל להרחבת הפעילות הימית במדינת ישראל ולהוזלת המוצרים עבור אזרחי המדינה, תוך שהיא תאפשר לנמלים הקיימים להתמודד ולהתחרות בתנאים שווים. "אני לוקח אחריות על רשת הביטחון שגובשה יחד עם כל הגורמים ביחס לתחזית הגידול בהיקף תנועת המכולות במדינת ישראל. הממשלה החליטה להקים מיידית שני נמלים חדשים, באשדוד ובחיפה והאחריות היא עלינו. אני משוכנע שנעמוד בתחזית הזאת וכי לא נצטרך להפעיל את רשת הביטחון".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום: "הוכחנו שוב כי הדרך היחידה לבצע רפורמות משמעותיות שתורמות לחיזוק התחרות, היא דרך השיתוף וההידברות עם העובדים. אנו נירתם להשלמת הרפורמה גם בנמל חיפה".

קרא עוד:
[postim]

במסגרת הצעדים שייעשו לחיזוק הנמל הממשלתי, הוסכם כי רציף 21 יוסב לרציף עמוק שיוכל לקלוט אוניות משא גדולות בנפח עד 18 אלף TEU. בנוסף להעמקת הרציף וחיזוקו, יושקעו מאות מיליוני שקלים בציוד חדשני. כך למשל, בין היתר, הוחלט על הוספת מסוע גרעינים למטען הכללי – מכשיר שייעל את עבודת הנמל ויחזק אותו כלכלית.

כחלק מההסכם החדש, משרד התחבורה יפתח דרכי גישה לנמל באופן שיאפשר תחרות שוויונית אל מול הנמל החדש, ובמקביל הוחלט על שימור ושיפור תעבורת הרכבת מהנמל באופן יבשתי. נושא נוסף שהוסדר בהסכמת הצדדים, היא העברת מחלקת הים כמקשה אחת לחברה בבעלות חנ"י (חברת נמלי ישראל).

ההסכם החדש מבטיח גם רשת ביטחון לעובדים. במידה ונמל אשדוד לא יעמוד בצפי המכולות השנתי, אשר נאמד ב-2,9 מיליון מכולות, תכנס לתוקף רשת ביטחון כלכלית שתגן על 70 אחוז מהפרמיה של עובדי הנמל למשך 10 שנים ממועד פתיחת התחרות. יצוין כי גם הסכם השכר החדש שנחתם לאחרונה במגזר הציבורי, יחול בצורה דפרנציאלית על עובדי הנמל, תוך חיזוק משמעותי לעובדים החלשים.

.חתימת ההסכם, היום (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

(תמונה ראשית: משה שי – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו